بیست درصد غرفه‌های شهرداری کابل به ورثه‌ی شهدا و افراد دارای معلولیت سپرده می‌شود

اطلاعات روز: وزارت دولت در امور شهدا و معلولین با شهرداری کابل تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است که براساس آن بیست درصد غرفه‌ها در سطح شهر و ناحیه‌های مختلف شهر کابل به ورثه‌ی شهدا و افراد دارای معلولیت اختصاص داده می‌شود.

این تفاهم‌نامه‌ی همکاری امروز (دوشنبه، 16 جدی) برای ایجاد هماهنگی، تطبیق طرح تنظیم دست‌فروشان و اختصاص بیست درصد غرفه‌های مربوط شهرداری به ورثه‌ی شهدا و افراد دارای معلولیت به امضا رسیده است.

جمیله نورستانی، معاون تخنیکی و سرپرست وزارت دولت در امور شهدا و معلولین و محمدفاضل شریفی، معین امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری کابل این تفاهم‌نامه را امضا کردند.

خانم نورستانی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت که با تطبیق طرح تنظیم دست‌فروشان، برای بیش از 21 هزار ورثه‌ی شهدا و افراد دارای معلولیت در کابل زمینه‌ی کار فراهم خواهد شد.

توزیع کارت‌های ویژه از سوی وزارت دولت در امور شهدا و معلولین به وارثین شهدا و افراد دارای معلولیت در زمینه‌ی کاهش کرایه مکان غرفه از اهداف اساسی امضای این تفاهم‌نامه همکاری گفته شده است.

محمدفاضل شریفی، معین امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری کابل نیز گفت که تطبیق طرح تنظیم دست‌فروشان در کنار ایجاد زمینه‌ی کار برای افراد دارای معلولیت، در حفظ نظم شهری نیز نقش «ارزنده» خواهد داشت.

گفتنی است که تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان وزارت دولت در امور شهدا و معلولین و شهرداری کابل در هشت ماده ترتیب شده و از سوی هردو اداره تطبیق می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *