سپاه پاسداران ایران دو پایگاه نظامی امریکا در عراق را هدف حملات موشکی قرار داد

اطلاعات روز: سپاه پاسداران ایران اعلام کرده است که بامداد امروز (چهارشنبه، 18 جدی) دو پایگاه نظامی امریکا در عراق را هدف حملات موشکی قرار داده است.

رسانه‌های ایرانی از جمله خبرگزاری تسنیم که نزدیک به سپاه پاسداران است، گزارش کرده است که این حملات موشکی بر پایگاه عین‌الاسد در ولایت انبار و یک پایگاه دیگر در ولایت اربیل عراق صورت گرفته است.

جواد ظریف، وزیر خارجه‌ی ایران درباره‌ی این حمله در صفحه‌ی تویتر خود نوشته است: «ایران اقدام متناسب را در دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل انجام داد و تمام کرد و در آن پایگاهی را که از آن حمله مسلحانه بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد انجام شده بود، هدف گرفت.»

آقای ظریف همچنان گفته است که ایران به دنبال افزایش تنش یا جنگ نیست، اما از خود در برابر هر گونه خصومت دفاع می‌کند.

در همین حال، دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا نیز پس از وقوع حملات در صفحه‌ی تویتر خود نوشته است: «همه چیز خوب است! موشک‌ها از ایران به سوی دو پایگاه در عراق شلیک شد. ارزیابی درباره تلفات و خسارات در حال انجام است. تا الان که اوضاع خوب است! ما با فاصله قدرتمندترین و مجهزترین ارتش را در سرتاسر دنیا داریم.! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.»

حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌های نیروهای امریکایی در عراق در حالی صورت گرفته است که روز گذشته مجلس این کشور با تصویب طرحی سه فوریتی دولت حسن روحانی را موظف به اقدام متقابل با امریکا کرده بود.

بر اساس این مصوبه، ایران اعضای وزارت دفاع امریکا و همه شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به آن را «تروریست» محسوب کرده و «آمران و فرماندهان» مرتبط با عملیات کشته شدن قاسم سلیمانی را هم به فهرست تروریستی خود افزوده است.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران روز جمعه گذشته با شماری دیگر در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای امریکایی در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق کشته شدند.پس از آن ایران به انتقام‌گیری از این اقدام امریکا تأکید کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *