وزیر خارجه امریکا: ایران در تلاش آسیب زدن به روند صلح افغانستان است

اطلاعات روز: مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی امریکا می‌گوید که ایران در تلاش است تا به روند صلح افغانستان آسیب بزند.

آقای پمپئو که شب گذشته (سه شنبه، ۱۷ جدی) در یک نشست خبری در مورد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران صحبت می‌کرد، همچنان گفت که حکومت ایران با طالبان و دیگر گروه‌های مرتبط آن در ارتباط است و برای برهم زدن روند صلح افغانستان تلاش می‌کند.

او با ابراز نگرانی در مورد دخالت ایران در افغانستان، همچنان گفت که ایران از پیوستن به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای صلح افغانستان سر باز زده و با ادامه‌ی تلاش‌های درارمدت و جهانی‌اش برای حمایت از گروه‌های شورشی در افغانستان، به روند صلح این کشور آسیب می‌زند.

وزیر خارجه‌ی امریکا گفت: «بسیاری از مردم در باره‌ی شبکه‌های نیابتی ایران در جهان عرب می دانند، اما رژیم این کشور با طالبان و گروه‌های مرتبط با آن به شمول حقانی و گروه ملا دادالله پیوند دارد.»

این اظهارات وزیر خارجه‌‎ی امریکا در حالی مطرح شده است که اخیرا تنش‌ها میان امریکا و ایران بر سر کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در یک حمله‌ی هوایی امریکا در عراق، افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد، سپاه پاسداران ایران دو پایگاه نظامی امریکا در عراق را هدف حملات موشکی قرار داده است. از تلفات این حمله‌ی موشکی تا کنون گزارش‌های موثق منتشر نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *