دبیر کل ناتو سفرش به افغانستان را به دلیل تنش‌ها میان امریکا و ایران به تأخیر انداخت

اطلاعات روز: ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو سفرش به افغانستان را به خاطر تنش‌های به میان آمده میان امریکا و ایران به تأخیر انداخته است.

ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌ای گفته است که قرا بود آقای استولتنبرگ امروز (چهارشنبه، ۱۸ جدی) برای دیدار با مقام‌های دولت افغانستان از جمله رییس‌جمهور اشرف غنی به کابل بیاید.

براساس اعلامیه‌ی ارگ، دبیر کل ناتو شام امروز با آقای غنی تلفنی صحبت کرده است.

تعهد دوامدار ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی، روند صلح افغانستان و موجودیت لانه‌های تروریزم در منطقه از محورهای بحث دو طرف در این تماس تلفنی بوده است.

دبیر کل ناتو افزوده است تا زمانی که لانه‌های تروریزم در منطقه از بین برده نشود، صلح پایدار در افغانستان تأمین نخواهد شد.

دو طرف همچنان توافق کرده‌اند که هنگام سفر دبیر کل ناتو به افغانستان روی مسایل استراتژیک و همه‌جانبه به‌صورت مفصل صحبت کنند.

سفر دبیر کل ناتو به افغانستان در حالی به تعویق افتاده است که اخیر تنش‌ها میان امریکا و ایران بر سر کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزایش یافته است.

قاسم سلیمانی و شمار دیگر روز جمعه گذشته در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق کشته شدند.

سپاه پاسداران ایران در یک اقدام تلافی جویانه بامداد امروز چهارشنبه دو پایگاه نظامی امریکا در عراق را هدف حملات موشکی قرار داد.

رسانه‌های ایرانی به نقل از مقام‌های این کشور ادعا کرده‌اند که در این حملات موشکی در حدود 80 نفر کشته شده‌اند. این آمار هوز به‌گونه‌ی رسمی تأیید نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *