هواپیمای آریانا

طرح سرمایه‌گذاری برای فعالیت مجدد شرکت هوایی «افغان‌باختر» تأیید شد

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری کشور اعلام کرده که طرح سرمایه‌گذاری برای فعالیت مجدد شرکت هوایی «افغان‌باختر» از سوی کمیسیون تدارکات ملی تأیید شده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ به نشر رسیده، آمده که طرح سرمایه‌گذاری برای فعالیت مجدد شرکت هوایی افغان‌باختر به همراه 27 موارد تدارکاتی دیگر در نشست شام روز گذشته (دوشنبه، 23 جدی) کمیسیون تدارکات ملی تأیید شده است.

به نقل از خبرنامه، ارزش مجموعی این موارد تدارکاتی بیش از چهارونیم میلیارد افغانی مدنظر گرفته شده است.

ریاست جمهوری کشور افزوده است که شرکت هوایی افغان‌باختر زیر مجموعه‌ی شرکت هوایی آریانا فعال خواهد شد.

طرح سرمایه‌گذاری برای فعالیت مجدد این شرکت در حالی از سوی کمیسیون تدارکات ملی تأیید می‌شود که رییس‌جمهوری غنی در ماه قوس سال جاری اعلام کرده بود که تا شش ماه دیگر شرکت هوایی افغان‌باختر دوباره فعال خواهد شد.

آقای غنی افزوده بود که با فعال‌شدن این شرکت، سهولت‌هایی در بخش سفر شهروندان کشور به‌خصوص نیروهای امنیتی و دفاعی فراهم می‌شود.

شرکت هوایی باختر حدود نیم قرن پیش در سال 1345 خورشیدی فعالیت‌اش را در کنار شرکت آریانا آغاز کرد. این شرکت اما در جنگ‌های داخلی کشور از فعالیت باز ماند.

گفتنی است که در حال حاضر تنها شرکت‌های هوایی آریانا و کام‌ایر در داخل کشور فعالیت دارند. پیش از تعدادی از شرکت‌های هوایی از جمله شرق، پامیر، صافی در داخل کشور فعالیت می‌کردند که دچار ورشکستگی شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *