بانک جهانی از برنامه‌های اقتصادی و انکشافی حکومت افغانستان حمایت کرد

اطلاعات روز: هارتویگ شیفر، معاون بانک جهانی در امور آسیای جنوبی در دیداری با رییس‌جمهور اشرف غنی گفته است که بانک جهانی از برنامه‌های اقتصادی و انکشافی حکومت افغانستان حمایت می‌کند.

در این دیدار که شام روز گذشته (سه‌شنبه، 24 جدی) در ارگ ریاست‌جمهوری انجام شده، دو طرف در مورد کمک‌ها و حمایت‌های بانک جهانی از افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که آقای غنی در این دیدار برنامه‌های ملی حکومت افغانستان به‌ویژه برنامه‌های انکشافی در بخش‌های معارف، معادن، گمرکات و افزایش درآمد و دورنمای اقتصادی افغانستان را تشریح کرده است.

رییس‌جمهور غنی همچنان روی بسته‌ی اصلاحات حکومت افغانستان صحبت کرده و افزوده است که منطق این اصلاحات «ارایه‌ی خدمات بهتر، بلندبردن موثریت و ظرفیت نهادهای حکومتی» است. به گفته‌ی او، هدف این بسته‌ی اصلاحات نیز عرضه‌ی خدمات موثر، یکسان و مبتنی بر تکنالوژی است.

براساس اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری، آقای غنی در این دیدار بر سرمایه‌گذاری روی انرژی قابل تتجدید، ساخت بندهای آب و مدیریت آب، مبارزه با فقر، بالا بردن محصولات زراعتی و توجه به زنجیره‌ی ارزش پیداوار زراعتی تأکید کرده است.

رییس‌جمهور غنی بر اهمیت اتصال منطقوی نیز تأکید کرده و گفته است که «برای حکومت افغانستان اتصال منطقوی و تلاش‌های اقتصادی و ترانزیتی در منطقه مهم است».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *