معترضان در غور دروازه‌های اداره‌های دولتی را مسدود کردند

اطلاعات روز – هرات: صدها نفر از باشندگان ولایت غور در واکنش به درنظرنگرفتن بودجه برای ساخت شاهراه ولایت‌های مرکزی در سند بودجه‌ی سال مالی 1399، دست به اعتراض زده و دروازه‌های اداره‌های دولتی این ولایت را مسدود کرده‌اند.

معترضان از نیمه‌های شب گذشته (سه‌شنبه، 1 دلو) با برپایی خیمه‌ی تحصن در مقابل ساختمان اداره محلی غور، خواستار تخصیص بودجه برای ساخت سرک‌های ولایت مرکزی شده‌اند.

عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که باید  ساخت شاهراه ولایت‌های مرکزی در سند بودجه ملی در سال 1399 افزوده می‌شد، اما این کار صورت نگرفته است.

او حکومت را در بخش راه‌اندازی پروژه‌های انکشافی و زیربنایی در ولایت غور به بی‌پروایی متهم کرده، گفت که این وضع باید تغییر کند.

این عضو شورای ولایتی غور هشدار داد تا هنگامی که بودجه برای ساخت شاهراه غور – کابل اختصاص داده نشود، معترضان دست از اعتراض نمی‌کشند.

به گفته آقای ناطقی، اعتراض در غور به پیروی از حرکت اعتراضی دو سال پیش موسوم به «حرکت راه و روشنایی» است. معترضان در آن زمان در حدود 40 روز دست به اعتراض زده‌ بودند. این اعتراض سبب شد تا برای کار ساخت 20 کیلیومتر سرک در این ولایت، بودجه درنظر گرفته شود که تا کنون کار آن ادامه دارد.

با این حال عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که حکومت محلی در این ولایت خواست معترضان را با حکومت مرکزی در میان می‌گذارد.

این در حالی است که سند بودجه سال مالی 1399 امروز از سوی مجلس نمایندگان کشور تصویب شد. این نشست برای تصویب پیش‌نویس بودجه به‌دلیل نامتوازن‌بودن بودجه و نحوه‌ی رأی‌گیری آن با جنجال‌هایی نیز به همراه بود.غور در غرب کشور از ولایت‌های کمتر انکشاف‌یافته شمرده می‌شود. تنها در این ولایت 12 کیلومتر سرک اسفالت در شهر فیروزکوه وجود دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *