تابلوهای مولوی انصاری در مورد حجاب زنان از سطح شهر هرات جمع‌آوری شد

اطلاعات روز: مسؤلان محلی در ولایت هرات می‌گویند که هفت تابلو مربوط به مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه در این ولایت در جریان هفته جاری جمع‌آوری شده است.

سید محمد شیرزادی، رییس حج و اوقاف هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که این تابلوها در هماهنگی با مجیب‌الرحمان انصاری جمع‌آوری شده است.

او افزود که به‌جای این تابلوها، تابلوهای جدیدی نصب شده است که در آنها موارد اخلاقی در مورد احترام به پدر و مادر و منع خشونت علیه زنان انعکاس یافته است. به گفته‌ی شیرزادی، هفته آینده تابلوهای دیگری در مورد حجاب و امر به معروف و نهی از منکر نیز نصب خواهد شد.

نصب تابلوها از سوی مجیب‌الرحمان انصاری در ساحه گازرگاه در شمال‌شرق شهر هرات در مورد پوشش زنان با موجی از انتقادها مواجه شد. برخی از منتقدان نصب این تابلوها را «توهین» به زنان عنوان کرده بودند.

در یکی از بیلبوردها که از آدرس اداره‌ی امر به معروف و نهی از منکر نصب شده بود، نوشته شده بود: «بی‌حجابی زنان از بی‌غیرتی مردان است. زنان با حجاب، مرزبانان شرف مردها اند.»

تأسیس اداره امر به معروف و نهی از منکر توسط مجیب‌الرحمان انصاری نیز با انتقاد شدید شهروندان کشور مواجه شد. برخی از شهروندان کشور این اقدام را اعلام حکومت موازی در بخشی از شهر هرات دانسته بودند.

مجیب‌الرحمان انصاری پیشتر هشدار داده بود که در ساحه گازرگاه هرات هر کسی که به اتهام فساد اخلاقی و سرقت بازداشت شود، حکم شرعی بر او اجرا خواهد شد.

پیشتر عبدالقیوم رحیمی، والی هرات در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه اطلاعات روز گفته بود که به‌خاطر جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی، باید تمام مساجد و مدارس دینی ثبت شود.

او تاکید کرده بود که تنها نهادهای عدلی و قضایی صلاحیت اجرای حکم شرعی را دارند و نباید عالمان دین به خود حق جاری کردن حکم شرعی را بدهند.

با همه این‌ها، نگرانی‌ها مبنی بر رشد جریان‌های افراط‌گرا در ولایت هرات افزایش یافته است. باشندگان هرات از حکومت می‌خواهند که جلو رشد این جریان‌ها را بگیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *