اشرف غنی خواهان ترتیب بل‌های صرفیه‌ی برق به‌شکل ماهوار شد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی از شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) خواسته است تا جلو فساد در این شرکت را گرفته و بل‌های صرفیه‌ی برق را به‌شکل ماهوار ترتیب کند.

آقای غنی این اظهارات را امروز (سه‌شنبه، 8 دلو) در دیداری با ساکنان ناحیه‌های سوم و چهاردهم و ولسوالی پغمان کابل در ارگ ریاست‌جمهوری مطرح کرده است.

ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از غنی گفته است: «د افغانستان برشنا شرکت باید جلو فساد موجود را بگیرد و بل‌های صرفیه‌ی برق را به‌شکل ماهوار ترتیب نماید.»

این در حالی است که پیش از این شهروندان کابل همواره از اضافه‌ستانی شرکت برشنا بابت صرفیه‌ی برق شکایت کرده‌اند. تا اکنون بل‌های صرفیه‌ی برق باید هر دو ماه یک بار تصفیه شود. شهروندان همچنان از شرکت برشنا خواسته‌اند که بل‌های صرفیه‌ی برق را به‌صورت ماهانه ترتیب کند.

از سویی هم، رییس‌جمهور غنی در این دیدار همچنان گفته است که برای مدیریت آب‌های کشور 300 میلیون دالر اختصاص داده شده است. به گفته‌ی او، با ساخت بند شاه‌توت و جاری‌شدن آب دریای پنجشیر به دریای کابل، مشکل آب شهر کابل نیز به‌صورت اساسی حل خواهد شد.

دیدگاه‌های شما
  1. ازاینکه شرکت برشنا درطول سال های که گذشته وبل برق را درهردوماه از مشترکین اخذ نموده باید به سرانوالی معرفی شود، حساب پس بدهد که چرا این کارا کردند درتمام دنیا بل برق در یک ماه حساب میشود اما در افغانستان برای اینکه فسادآشکار در دراین قسمت صورت گرفته درهردوماه پل اضافه از مردم فقیر کشور بطورماهرانه دزدیدند جواب بدهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *