اتاق تجارت: هر کیلو گاز مایع در بدل 40 افغانی در بازار کابل عرضه می‌شود

اطلاعات روز: اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید که تاجران گاز مایع باهم تعهد کرده‌اند تا سر از فردا (پنج‌شنبه، 10 دلو) هر کیلو گاز مایع را در بدل مبلغ 40 افغانی در بازار کابل عرضه کنند.

در اعلامیه‌ای که امروز (چهارشنبه، 9 دلو) از سوی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان به نشر رسیده، آمده که تاجران این تصمیم‌شان را در پی درخواست این اتاق مبنی بر کاهش گاز مایع در بازار کابل و سایر ولایات کشور گرفته‌اند.

براساس اعلامیه، این تاجران تعهد کرده‌اند که هر کیلو گاز مایع را به قیمت 40 افغانی به‌گونه‌ی عمده در بازار کابل عرضه کنند.

این اتاق همچنان از پرچون‌فروشان در شهر کابل خواسته است که با رعایت «انصاف» از گران‌فروشی گاز مایع خودداری کنند.

این در حالی است که در روزهای اخیر نرخ گاز در شهر کابل به‌گونه‌ی بی‌پیشینه افزایش یافته بود. در پی شکایت‌ها از افزایش بهای گاز مایع، اداره‌ی نفت و گاز کشور ۲۹ مغازه‌ برای عرضه‌ی گاز مایع با نرخ هر کیلو به قیمت ۵۰ افغانی در نواحی مختلف شهر کابل فعال کرد، اما این اقدام نتوانست نرخ گاز مایع را کاهش دهد.

پس از آن، در ۲۹ جدی اتاق تجارت و سرمایه‌ی گذاری کشور اعلام کرد که واردکنندگان گاز تعهد کرده‌اند تا مواد سوختی را به‌صورت عمده با قیمت ۵۲ افغانی هر کیلو در جریان زمستان امسال در کابل عرضه کنند.

در تاریخ 30 جدی نیز وزارت مالیه‌ی کشور اعلام کرد که شرکت دولتی مواد نفتی و گاز مایع هر کیلو گاز را با درنظرداشت نیازمندی‌های مردم به قیمت ۵۰ افغانی به فروش می‌رساند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *