دو عضو ارشد طالبان پاکستانی در کابل کشته شدند

اطلاعات روز: گروه طالبان پاکستانی تأیید کرده است که دو عضو ارشد پیشین این گروه در درگیری با نیروهای امریکایی در کابل کشته شده‌اند. یک منبع از استخبارات پاکستان نیز در صحبت با بی‌بی‌سی این خبر را تأیید کرده است.

منبع از استخبارات پاکستان و دیگر منابع نظامی تأیید کرده‌اند که این دو نفر هفته‌ی گذشته در کابل کشته شده‌اند. به نقل از این منابع، افراد کشته‌شده اعضای طالبان پاکستانی بودند که در صدها انفجار و انتحار نقش داشتند. به گفته منبع در استخبارات پاکستان، جسد این دو نفر در نزدیکی هوتل اینترکانتیننتال کابل پیدا شده است.

طالبان پاکستانی یکی از این افراد را شیخ خالد حقانی معرفی کرده و گفته است که او در شورای رهبری طالبان پاکستانی نقش کلیدی داشته و پیش از این به‌عنوان معاون رهبر گروه طالبان پاکستانی کار کرده است. از دومین فرد کشته‌شده نیز به‌نام قاری یوسف یونس، فرمانده نظامی این گروه یاد شده است.

شیخ خالد حقانی متهم است که در چندین حمله بزرگ در برابر سیاست‌مداران پاکستانی و یکی از مرگ‌بارترین حمله‌ها در پاکستان متهم است. این حمله در سال 2014 میلادی به یک مدرسه در پیشاور انجام شد که در آن 150 نفر کشته شده بودند.

بی‌بی‌سی به نقل از یک منبع نظامی دیگر نیز افزوده است که این دو نفر برای یک ملاقات مخفیانه به امر مستقیم رهبر گروه‌شان از ولایت شرقی افغانستان؛ پکتیکا به کابل رفته بودند.

دولت افغانستان تا کنون در این باره اظهار نظر نکرده است، اما پیش از این همواره پاکستان را به حمایت طالبان افغان متهم کرده، اتهامی که از سوی اسلام‌آباد رد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *