درگیری در خانه‌ی معاون ریاست اجراییه؛ محمد باقر محقق کشته شد

اطلاعات روز: وزارت داخله از وقوع درگیری میان پسران محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان خبر داده است.

مروه امینی، معاون سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که این درگیری حوالی ساعت 9:30 دقیقه‌ی پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه، 20 دلو) بین دو پسر محقق در خانه‌اش فردوس صورت گرفته است.

خانم امینی همچنان گفته است که در این درگیری محمد باقر محقق، فرزند ارشد آقای محقق کشته و شش نفر دیگر به‌شمول حسین محقق یکی دیگر از فرزندان محمد محقق زخمی شده‌اند.

در همین حال، امید میثم، معاون سخن‌گوی ریاست اجراییه و از نزدیکان محمد محقق می‌گوید که حسین محقق دچار تکلیف روانی بوده و صبح امروز یک‌شنبه پس از ادای نماز، برادرش باقر محقق را به قتل رسانده است.

محمد محقق خودش نیز در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است: «حسین سابقه چندین سال تکلیف روانی داشت و اخیرا این تکلیف حاد شده بود.»

آقای میثم همچنان گفت که پس از وقوع این رویداد، خود حسین محقق در درگیری با محافظان محمد محقق زخمی شده است. پنج محافظ محمد محقق نیز زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، زخمیان برای درمان به شفاخانه امنیت ملی منتقل شده و وضعیت صحی شان خوب است.

امید میثم در ادامه گفت که هنگام وقوع رویداد، محمد محقق نیز در خانه حضور داشته است.

باقر محقق دانش‌آموخته‌ی رشته حقوق بود. او در انتخابات پارلمانی سال گذشته از ولایت کابل نامزد شده بود، اما موفق نشد به پارلمان راه یابد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *