قربانیان برف‌کوچ در دایکندی به 21 نفر افزایش یافت

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی والی دایکندی اعلام کرده است که در جریان یک هفته‌ی اخیر 21 نفر در اثر سرازیرشدن برف‌کوچ در ساحات مختلف این ولایت جان باخته و 10 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این دفتر که امروز (پنج‌شنبه، 24 دلو) منتشر شده، آمده است که از تاریخ بیستم دلو به این طرف در مناطق «نُرخ‌سَی»، «ورسیل» و «حصار رباط» ولسوالی میرامور 20 نفر جان باخته و 10 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، یک نفر دیگر در منطقه‌ی «دهن شیبر» ولسوالی سنگ‌تخت و بندر این ولایت در اثر برف‌کوچ جان باخته است.

کمیته مبارزه با حوادث ولایت دایکندی فیصله کرده است که عملیات برف‌پاکی مسیرهای عمومی بین ولسوالی‌ها با مرکز ولایت از سوی ریاست حفظ و مراقبت از جاده‌ها هرچه عاجل آغاز و حالت اضطرار در این ولایت تمدید شود.

این کمیته همچنان از باشندگان ولایت دایکندی نیز خواسته است که تا ختم شرایط اضطرار در این ولایت از سفرهای غیرضروری «جدا» خودداری کنند.

پیشتر رییس مبارزه با حوادث طبیعی دایکندی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که در سه روز اخیر، نُه نفر در اثر سرازیرشدن برف‌کوچ در چهار ولسوالی این ولایت جان باخته، شش نفر زخمی و دو نفر دیگر مفقود شده‌اند.

ولایت دایکندی در مرکز کشور یکی از ولایت‌های کوهستانی است که همه‌ساله رویدادهای طبیعی از جمله برف‌کوچ و سیلاب از مردم این ولایت قربانی می‌گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *