عبدالحی حیات از سوی «ثبات و همگرایی» به‌حیث والی جوزجان معرفی شد

اطلاعات روز: تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله؛ عبدالحی حیات، عضو شورای ولایتی جوزجان را به‌حیث والی جدید این ولایت تعیین کرده است.

بشیراحمد ته‌ینج، سخن‌گوی حزب جنبش به رهبری جنرال دوستم و از اعضای تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» که امروز (یک‌شنبه، 4 حوت) در مراسم معرفی عبدالحی حیات حضور داشته، به روزنامه اطلاعات روز گفت که آقای حیات براساس حکم عبدالله عبدالله به‌حیث والی جوزجان تعیین شده است.

آقای ته‌ینج همچنان گفت که روند تقرر و معرفی والی‌ها از سوی تیم «ثبات و همگرایی» ادامه دارد. او تأکید کرد که در روزهای آینده در ولایت‌هایی که باشندگان آن تقاضا کنند، والی‌های تازه معرفی می‌شوند.

عبدالحی حیات در حال حاضر عضو شورای ولایتی جوزجان است. او برای یک دوره به‌عنوان رییس این شورا نیز کار کرده است. سخن‌گوی حزب جنبش می‌گوید که آقای حیات در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری، ریاست دفتر کمپین عبدالله عبدالله را در جوزجان به عهده داشت.

در دو روز اخیر این دومین والی است که از سوی «ثبات و همگرایی» تعیین و معرفی شده است. روز گذشته محمدنور رحمانی، رییس شورای ولایتی سرپل از سوی بشیراحمد ته‌ینج به‌عنوان والی سرپل معرفی شد. والی پنجشیر نیز از «دولت همه‌شمول» ثبات و همگرایی اعلام حمایت کرده و به مقامش ابقا شده است.

آقای عبدالله پیشتر با نتایج اعلام‌شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات مخالفت کرده و گفته بود که تیم «ثبات و همگرایی» دولت «همه‌شمول» تشکیل می‌دهد.

این اقدام عبدالله عبدالله و هواداران او واکنش‌هایی را نیز در پی داشته است. هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و نیکلاس کی، نماینده‌ی غیرنظامی ناتو در افغانستان از این اقدام عبدالله ابراز نگرانی کرده است.

اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی نیز این اقدام را خلاف نظم عامه خوانده و گفته است که با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *