مرزهای افغانستان با ایران به‌روی رفت‌وآمد باز شد

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرد که مرزهای کشور با ایران به‌روی رفت‌وآمد باز شده و مردم می‌توانند با رعایت تدابیر صحی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رفت‌وآمد کنند.

جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی به روزنامه اطلاعات روز گفت که کمیته‌ی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شب گذشته (دوشنبه، 5 حوت) جلسه برگزار کرد.

آقای فیصل گفت که در این جلسه فیصله شد به کسانی که از طریق زمین و هوا به ایران رفت‌وآمد می‌کنند، پس از اجراآت صحی وزارت صحت و تطبیق استندردهای تعیین شده سازمان جهانی صحت، اجازه‌ی رفت‌وآمد داده شود.

 به گفته‌ی او، در این جلسه همچنان فیصله شد تا از کشورهایی که در آنجا «کیس‌های ویروس کرونا» موجود بوده، اگر کسی به افغانستان سفر می‌کند، از سوی تیم‌های وزارت صحت بررسی شود.

سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی تأکید کرد در صورتی که این افراد مطابق معیارهای تعیین‌شده مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد، باید «صد در صد» قرنطین شود. آقای فیصل گفت که در این زمینه پولیس مرزی و پولیس امنیتی وزارت داخله صحت عامه را همکاری می‌کند.

پس از آن‌که ویروس کرونا در شهر قُم ایران شیوع کرد، نگرانی‌ها از شیوع این ویروس به افغانستان بیشتر شد. دولت افغانستان روز یک‌شنبه به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هر گونه رفت‌وآمد با ایران از طریق زمین و هوا را «موقتا» متوقف کرد.

مرزهای زمینی و هوایی افغانستان در حالی دوباره به‌روی رفت‌وآمد باز شده است که روز گذشته شماری از مسافران افغان در آنسوی مرز با ایران گیر مانده بودند. شماری هم که قصد سفر به ایران را داشتند، این طرف در خاک افغانستان برای‌شان اجازه‌ی سفر به آن کشور داده نمی‌شد.

هرچند مرزهای کشور با ایران به‌روی رفت‌وآمد باز شده است، اما وزارت صحت عامه اطمینان داده است که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تدابیر شدید صحی در نظر گرفته است.

در حالی که تاکنون تنها یک مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است، وزارت صحت از مردم نیز خواسته است که تدابیر وقایوی را به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، جدی بگیرند و در این زمینه با وزارت صحت همکاری کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *