صدیق صدیقی مذاکره با تیم «ثبات و همگرایی» را رد کرد

اطلاعات روز: صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری گزارش‌ها در مورد آغاز مذاکره میان نمایندگان رییس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رهبران تیم‌های انتخاباتی «دولت‌ساز» و «ثبات و همگرایی» را رد کرد.

آقای صدیقی امروز (پنج‌شنبه، 8 حوت) در یک پیام تویتری نوشته است: «تا حال هیچ گونه مذاکره‌ای با کدام طرف سیاسی صورت نگرفته است.»

او همچنان گفته است که رییس‌جمهور غنی تصمیم دارد تا برای تشکیل کابینه آینده با اقشار مختلف سیاسی و نمایندگان مردم مشوره کند.

این در حالی است که پیشتر عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون اول تیم «ثبات و همگرایی» از آغاز مذاکرات میان دو تیم به‌خاطر حل تنش‌های اخیر انتخاباتی خبر داده بود.

آقای فرهمند در یک پیام تویتری همچنان نوشته بود که مذاکره میان دو تیم با پادرمیانی زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان آغاز شده است.

او هرچند اطلاعات بیشتری در این مورد ارایه نکرده، اما گفته بود که با پادرمیانی آقای خلیل‌زاد، برگزاری مراسم تحلیف تعویق و روند تعیین والی‌ها نیز متوقف شده است.

فرهمند نوشته بود: «مذاکرات دو ‌تیم انتخاباتی با پادرمیانی نماینده‌ی ویژه ایالات متحده امریکا در آستانه‌ی امضای توافق‌نامه‌ی صلح آغاز گردید. تعویق تحلیف و توقف تعیین والی‌ها پذیرفته شد.»

https://twitter.com/dr_enayatullah/status/1232628644167798786
دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *