وزیر دفاع امریکا و دبیر کل ناتو فردا به کابل می‌آیند

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که قرار است مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو فردا (شنبه، 10 حوت) به‌خاطر تجدید تعهدات جامعه‌ی جهانی با دولت افغانستان به کابل بیایند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری کشور امروز (جمعه، 9 حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که وزیر دفاع امریکا و دبیر کال ناتو پس از دیدار با رییس‌جمهور غنی در پیوند به این تعهدات یک اعلامیه‌ی مشترک نیز به نشر می‌رسانند.

همزمان با آن قرار است که فردا توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان در قطر به امضا برسد. بی‌بی‌سی فارسی به نقل از سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که در مراسم امضای این توافق‌نامه وزیران خارجه و نمایندگان ویژه‌ی حدود 30 کشور و سازمان‌های معتبر بین‌المللی اشتراک می‌کنند.

صدیق صدیقی نیز از امضای این موافقت‌نامه ابراز امیدواری کرد و آن را یک گام مثبت برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم گروه طالبان و حکومت افغانستان خواند. او افزود: «نشست قطر یک گام مثبت است به طرف تسهیل روند صلح و ختم جنگ در افغانستان و امیدواریم که منتج به مذاکرات مستقیم طالبان و حکومت افغانستان شود تا بالاخره جنگ چندین ساله‌ی طالبان پایان یابد.»

این در حالی است که دوره‌ی کاهش خشونت‌ها میان طرف‌های درگیر جنگ افغانستان امروز به پایان می‌رسد. این دوره روز جمعه‌ی هفته‌ی پیش (2 حوت) آغاز شد. مقام‌های امریکایی نیز از این کاهش خشونت‌ها در افغانستان استقبال و ابراز رضایت کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *