نیروهای ویژه‌ی پولیس 92 غیرنظامی را از نزد طالبان در ارزگان آزاد کردند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که نیروهای قطعات ویژه‌ی فرماندهی پولیس ولایت ارزگان، 92 غیرنظامی را از نزد گروه طالبان در این ولایت آزاد کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (شنبه، 17 حوت) منتشر شده، آمده است که جنگ‌جویان گروه طالبان این افراد را روز گذشته از یک مکان تفریحی در مربوطات شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان ربوده بودند.

وزارت داخله همچنان گفته است که نیروهای پولیس با اقدام به موقع افراد ربوده‌شده را از نزد طالبان آزاد کرده‌اند. در جریان عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

پیش از این، 55 غیرنظامی دیگر از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی چک ولایت میدان‌وردک ربوده شده بودند. محب‌الله شریف‌زی، سخن‌گوی والی میدان‌وردک در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که طالبان این افراد را ربوده‌اند تا آنان را با زندانیان‌شان که در زندان‌های دولت زندانی‌اند، تبادله کنند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور نیز در یک مناظره تلویزیون ملی گفته بود که طالبان برای تکمیل‌کردن فهرست یک‌هزار زندانی، دست به آدم‌ربایی می‌زنند.

براساس توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان، قرار بود پنج‌هزار زندانی گروه طالبان در ازای یک‌هزار زندانی دولت پیش از برگزاری نشست بین‌الافغانی آزاد شوند. رییس‌جمهور اشرف غنی اما گفته است که هیچ تعهدی برای آزادی پنج‌هزار زندانی گروه طالبان وجود ندارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *