ولایت میدان وردک

طالبان 55 غیرنظامی را در میدان‌وردک ربودند

اطلاعات روز: دو روز پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان، مسئولان محلی در ولایت میدان‌وردک می‌گویند که جنگ‌جویان طالب 55 غیرنظامی را در ولسوالی چک این ولایت با خودشان برده‌اند.

محب‌الله شریف‌زی، سخن‌گوی والی میدان‌وردک امروز (دوشنبه، 12 حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان طی دو روز گذشته این افراد را به اتهام همکاری با دولت ربوده‌اند.

آقای شریف‌زی افزود که طالبان این افراد را ربوده‌اند تا آنان را در آینده با جنگ‌جویان این گروه که در زندان‌های دولت به‌سر می‌برند، تبادله کنند.

به گفته‌ی او، حکومت محلی در ولسوالی چک با پادرمیانی بزرگان و متنفذان قومی در تلاش‌اند که این افراد را از نزد طالبان آزاد کنند.

سخن‌گوی والی میدان‌وردک اما تأکید کرد که تا کنون این اقدام نتیجه‌ای نداده است.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان روز شنبه هفته‌ی جاری در قطر امضا شد. طالبان می‌گویند که براساس این توافق‌نامه‌ باید پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، پنج‌هزار زندانی این گروه در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان آزاد شوند.

رییس‌جمهور اشرف غنی اما روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که هیچ تعهدی از سوی دولت افغانستان برای آزادی پنج‌هزار زندانی طالبان وجود ندارد. او گفت که آزادی زندانیان می‌تواند شامل آجندای مذاکره شود، اما هرگز پیش‌شرطی برای آغاز مذاکرات شده نمی‌تواند.

به دنبال این اظهارات آقای غنی، مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی امریکا در مصاحبه با تلویزیون «سی‌بی‌اس» گفته است: «شماری از مردم چیزهای زیادی می‌گویند. سروصداهای زیادی خواهند بود. همه‌ی این‌ها برای جلب توجه و دیده شدن در رسانه‌ها رقابت می‌کنند. اما آنچه مهم است، اقدامات ما است.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *