دولت برای مقابله با ویروس کرونا در هرات 400 میلیون افغانی اختصاص داد

اطلاعات روز: محمداشرف غنی هدایت داده است که مبلغ 400 میلیون افغانی بودجه‌ی اضطراری برای مقابله با شیوع و مهار ویروس کرونا به ولایت هرات انتقال یابد.

آقای غنی امروز (سه‌شنبه، 27 حوت) در یک پیام ویدیویی گفته است: «در پهلوی تمام اقدامات بزرگ و استراتیژیک امر کردم که مبلغ 400 میلیون افغانی بودجه‌ی اضطراری برای مقابله با ابعاد مختلف این معضل (ویروس کرونا) به ولایت هرات انتقال یابد.»

او همچنان اطمینان داده است که تمام امکانات دولتی به هدف جلوگیری از شیوع و مهار ویروس کرونا را در اختیار این ولایت قرار می‌دهد.

آقای غنی افزوده است که برای مهارسازی این ویروس همچنان به اقدامات فوری در بخش‌های مدیریت بازگشت‌کنندگان، بسیج کمک‌ها، ایجاد سهولت‌های اضطراری، جلوگیری از رکود اقتصادی و تدارکات امکانات خاص هدایت داده است.

او همچنان خواستار تشکیل یک شورا به عضویت نمایندگان ولایت هرات در مجلس نمایندگان و سنا و شورای ولایتی این ولایت، سکتور خصوصی و جامعه‌ی مدنی برای چگونگی مدیریت مصرف و نظات تخصیص مالی شد.

محمداشرف غنی افزود که سکتور خصوصی، متشبثین و جامعه‌ی فکری هرات روی یک طرح واضح برای فعال‌نگهداشتن وضعیت اقتصادی هرات کار کنند.

او خطاب به مردم هرات نیز گفت که در امر مبارزه با ویروس کرونا پیش‌قدم شوند و با دولت همکاری کنند.

این در حالی است که تا کنون 22 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده که از این میان 13 مورد آن در هرات ثبت شده است.