عبدالله: پاکستان گذرگاه اسپین‌بولدک را به‌روی کالاهای ترانزیتی باز کرد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله می‌گوید که پاکستان به درخواست او، گذرگاه مرزی اسپین‌بولدک در ولایت جنوبی قندهار را به‌روی کالاهای متوقف‌شده‌ی ترانزیتی بازرگانان افغانستان باز کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی قصر سپیدار به نشر رسیده، آمده که این گذرگاه پس از درخواست آقای عبدالله از عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان عصر دیروز (چهارشنبه، 28 حوت) باز شده است.

به نقل از خبرنامه، از زمان مسدودشدن این گذرگاه تا به‌حال، یک هزار و 584 لاری که شامل سه هزار و 200 کانتینر حامل مواد خوراکی و اولیه در گذرگاه چمن – اسپین‌بولدگ و شش هزار کانتینر دیگر در بندر کراچی متوقف بوده است.

آقای عبدالله گفته است که تجاران کشور از متوقف‌بودن این تعداد کانتینرهاشان در پاکستان، روزانه بیش از دو میلیون دالر خساره متقبل می‌شدند.

گذرگاه مرزی اسپین‌بولدک حدود دوونیم هفته‌ی پیش (دوشنبه، 12 حوت) از سوی دولت پاکستان به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به‌روی تمامی رفت‌وآمدها مسدود شد.

دو هفته‌ پس از آن این کشور (25 حوت) ین کشور گذرگاه مرزی تورخم در ولایت شرقی ننگرهار را نیز به‌روی هر نوع رفت‌وآمد مسدود کرد. این گذرگاه از آن زمان تا کنون مسدود است.

این در حالی است که تاکنون 22 مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است.

از این تعداد واقعات، 13 مورد آن در ولایت هرات، سه مورد دیگر در ولایت سمنگان، دو مورد هم در ولایت لوگر و یک یک مورد نیز در ولایت‌های بلخ، کاپیسا، دایکندی و بادغیس به ثبت رسیده است. بیشتر افراد مبتلا به واقعات کسانی اند که اخیرا از ایران برگشته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *