واردات کالاهای تجارتی از گذرگاه اسپین‌بولدک از سر گرفته شد

اطلاعات روز: وزارت مالیه‌ی کشور اعلام کرد که گذرگاه اسپین‌بولدک در ولایت قندهار باز شده و واردات کالاهای تاجران افغانستان از این گذرگاه نیز از سر گرفته شده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که گذرگاه اسپین‌بولدک حوالی ساعت 8:00 صبح امروز (شنبه، 2 حمله) باز شده و تا کنون 50 لاری مواد خوراکی از طریق این گذرگاه وارد کشور شده و این روند ادامه دارد.

براساس اعلامیه، حدود دوهزار لاری حامل کالاهای تاجران افغانستان در آن‌سوی «خط فرضی دیورند» در منطقه‌ی چمن پاکستان متوقف است.

وزارت مالیه همچنان گفته است که در قدم نخست مواد خوراکی پس از طی مراحل وارد کشور می‌شود و پس از آن دیگر کالاها نیز گمرک خواهد شد.

این وزارت در ادامه افزوده است که تلاش‌ها برای بازشدن بندرهای «تورخم» و «غلام‌خان» نیز جریان دارد تا در آینده‌ی نزدیک این دو بندر به‌روی کالاهای تاجران افغانستان باز شود.

پاکستان در تاریخ دوازدهم حوت گذرگاه اسپین‌بولدک در ولایت قندهار را به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به‌روی تمامی رفت‌وآمدها مسدود کرد.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته اعلام کرد که دستور بازگشایی گذرگاه چمن – اسپین‌بولدک را صادر کرده است. پیش از او، کاخ سپیدار اعلام کرده بود که پاکستان به درخواست عبدالله عبدالله گذرگاه چمن – اسپین‌بولدک را به‌روی کالاهای تاجران افغانستان باز کرده است.

وزارت صحت اما امروز گفته است که گذرگاه اسپین‌بولدک در نتیجه‌ی تلاش‌های محمدهمایون قیومی، سرپرست این وزارت با مقام‌های پاکستانی، باز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *