شیوع کرونا؛ رژیم کاری ادارات دولتی سه ساعت کاهش یافت

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی کشور اعلام کرده است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رژیم کاری ادارات دولتی سر از امروز (یک‌شنبه، 3 حمل) سه ساعت کاهش یافته است.

در طرزالعملی که از سوی کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی ترتیب شده، آمده است که ساعات کاری کارکنان در وزارت‎ها و ادارات دولتی برای فعالیت‌های پلانی از 8:00 صبح آغاز و  الی 1:00 پس از چاشت بدون وقفه دوام می‌یابد.

براساس طرزالعمل، ساعات کاری کارکنان بخش‌های ضروری(تعطیل‌ناپذیر) به دو شفت کاری از 8:00 صبح الی 1:00 پس از چاشت و از ساعت 1:00 الی 4:00 پس از چاشت تقسیم شده است. کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی اما خاطرنشان کرده است که کارکنان فعالیت‌های ضروری که دارای صلاحیت امضاء اند، «برای ارایه‌ی خدمات در اسرع وقت»، همیشه حضور خواهند داشت.

همچنان در طرزالعمل گفته شده است که کارکنان دارای رده‌های سنی ۵۸ تا ۶۵، کارکنان زن که باردار هستند و زنانی که اطفال‌شان شامل در کودکستان‌های دولتی اند، به مدت یک ماه رخصت می‌باشند. اما کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفته است در صورتی که به فعالیت این افراد ضرورت افتد، باید از خانه‌ی‌شان کار کنند.

در این طرزالعمل ادارات مکلف شده‌اند که به منظور جلوگیری از تراکم در محیط کاری، فاصله‌ی مناسب کاری میان کارکنان را در یک اتاق کاری تا یک متر تنظیم کنند. همچنان این ادارات مکلف شده‌اند که از برگزاری جلسات غیرعاجل اجتناب ورززند و تا حد امکان جلسات‌شان را از طریق ویدیوکنفرانس‌ها، تماس‌های صوتی و سایر وسایل ممکن برگزار کنند.

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی همچنان گفته است که در شهرهایی که ویروس کرونا شیوع یافته است، وزارت‌ها و ادارات دولتی مکلف‌اند، آن عده از کارکنان‌شان را که نیازم مبرم به‌حضورشان در ادارات نیست تا مدت یک ماه رخصت کنند.

مطابق طرزالعمل این کمیسیون، در صورت تغییر شرایط وضعیت شیوع بیماری، تعدادی از ادارات براساس پیشنهاد وزارت صحت عامه به صورت کلی تا تجویز مجدد این وزارت، رخصت می‌شوند.

سه روز پیش (پنج‌شنبه، 29 حوت) کمیته‌ی اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فیصله کرده بود که رژیم کاری ادارات دولتی از آغاز کار در ماه حمل تا اول ماه رمضان با سه ساعت کاهش تنظیم شود.

براساس این فیصله، رژیم کاری در تمامی روزهای هفته (از شنبه تا پنج‌شنبه) از ساعت هشت صبح تا ساعت یک بعد از ظهر می‌باشد.

این فیصله اما دیروز (شنبه، 2 حمل) در نخستین نشست کابینه مورد تأیید قرار گرفت.

این در حالی است که تا کنون 34 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است. از این مجموع، 18 مورد آن در هرات، سه مورد در سمنگان، دو مورد در کابل، دو مورد در زابل، دو مورد در لوگر، دو مورد در بلخ، یک یک مورد در قندهار، غزنی، کاپیسا، دایکندی و بادغیس به ثبت رسیده است.

دیدگاه‌های شما
  1. چرا این قانون بالای ادارات خصوصی تنظیم نمی شود آیا در ادارات خصوصی انسان ها ارزش ندارد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *