والی کابل از شیوع کرونا در میان معتادان و دست‌فروشان ابراز نگرانی کرد

اطلاعات روز: به دنبال افزایش رویدادهای مثبت ویروس کرونا در کابل، محمدیعقوب حیدری، والی این ولایت از شیوع این ویروس در میان افراد معتاد به مواد مخدر، دست‌فروشان، نانوایی‌ها و مساجد ابراز نگرانی کرده است.

وزارت صحت عامه در اعلامیه‌ای گفته است که فیروزالدین فیروز، وزیر این وزارت امروز (چهارشنبه، 6 حمل) با والی کابل و مهتاب عالمی، معین خدمات شهری شهرداری کابل مورد اتخاذ تدابیر بیشتر در راستای شناسایی واقعات مشکوک و رسیدگی فوری به آنان بحث و گفت‌وگو کرده است.

به نقل از اعلامیه، والی کابل در این دیدار همچنان گفته است که اداره‌ی محلی کابل وزارت صحت را در امر مبارزه با ویروس کرونا حمایت و همکاری می‌کند.

وزیر صحت عامه در این دیدار به مسئولان ادارت مربوطه هدایت داده است تا در فراهم آوری تجهیزات مورد نیاز، تقویت تیم‌های «سکریننگ» در دروازه‌های ورودی شهر کابل، افزایش آمبولانس برای انتقال مریضان، بلند بردن ظرفیت تیم‌های تشخیصیه لابراتوارها و در نظر گرفتن مینوی غذایی بهتر برای مریضان کرونا و کارمندان صحی اقدام کنند.

این در حالی است که تا کنون 79 نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان هفت نفر به‌شمول چهار نظامی ناتو، دو دیپلمات خارجی و یک شهروند افغان در کابل به این ویروس مبتلا شده‌اند. همچنان دو نفر در کشور در اثر کرونا فوت شده و دو مریض دیگر بهبود یافته‌اند.

اخیرا وزارت صحت اعلام کرده که ویروس کرونا وارد گردش اجتماعی شده و از شهروندان کشور خواسته است که از شرکت در تجمعات خودداری کنند.