سفر هیأت طالبان به کابل به تأخیر افتاد

اطلاعات روز: سفر هیأت طالبان به کابل برای دومین بار به تأخیر افتاد. قرار بود یک هیأت از این گروه روز گذشته برای شناسایی هزاران زندانی این گروه به کابل بیایند، اما برای امروز به تأخیر افتاده بود.

جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که قرار نیست هیأتی از گروه طالبان امروز (شنبه، 9 حمل) به کابل سفر کند. آقای فیصل هرچند از زمان مشخصی یاد نکرد، اما گفت که سفر هیأت طالبان به کابل در «روزهای نزدیک» صورت می‌گیرد.

از سویی هم، آقای فیصل در یک پیام تویتری نوشته است که طالبان تا کنون نه تنها که با آتش‌بس موافقت نکرده‌اند، بلکه خشونت در برابر افغان‌ها را به هدف گروگان‌گیری افزایش داده‌اند.

فیصل همچنان نوشته است: «بنا بر این، تعداد زندانیان به‌طور مداوم تغییر می‌کند. آزادی زندانیان یک روند پیچیده‌ی فنی و قانونی است. هرگونه شایعات در این زمینه روند را سبوتاژ می‌کند.»

پیشتر شماری از رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان گزارش کرده بودند که قرار است یک هیأت 15 نفری گروه طالبان امروز شنبه به کابل بیایند.

دولت‌های افغانستان، امریکا و قطر و صلیب سرخ و گروه طالبان در تاریخ ششم حمل در دومین کنفرانس ویدیویی توافق کرده بودند که روند رهایی زندانیان طالبان و دولت افغانستان تا دوازدهم حمل آغاز شود.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک پیام تویتری گفته بود که یک هیأت تخنیکی این گروه برای تصدیق زندانیانش به زندان بگرام برود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *