شورای امنیت ملی: فردا هیچ زندانی طالب آزاد نمی‌شود

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که فردا سه‌شنبه (12 حمل) هیچ زندانی گروه طالبان از زندان‌های کشور آزاد نمی‌شود.

جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی در یک پیام تویتری گفته است که روز گذشته طالبان در سومین کنفرانس ویدیویی توافق کردند تا هیأتی را برای بحث‌های تخنیکی بیشتر با حکومت افغانستان، به کابل بفرستند.

در یک اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی نیز آمده است که سومین گفت‌وگوی مستقیم دولت با اعضای سیاسی و مسئولان کمیسیون زندانیان طالبان روز گذشته از طریق کنفرانس ویدیویی انجام شده است.

در این کنفرانس ویدیویی، نمایندگان سفارت امریکا، وزارت خارجه‌ی قطر و نماینده‌ی صلیب سرخ نیز حضور داشته‌اند.

براساس اعلامیه، در این کنفرانس ویدیویی دو طرف توافق کرده‌اند که طالبان هیأتی را با حمایت صلیب سرخ جهانی برای بحث‌های تخنیکی بیشتر در مورد رهایی زندانیان به کابل بفرستند. زمان دقیق سفر هیأت طالبان مشخص نشده است.

دفتر شورای امنیت ملی گفته است که دولت افغانستان از هیأت طالبان در بگرام ولایت پروان میزبانی خواهد کرد تا روند کارها برای رهایی زندانیان ادامه یابد.

در اعلامیه‌ی این دفتر همچنان گفته شده است که دولت افغانستان بابت خطر ویروس کرونا تدابیر صحی لازم را در نظر می‌گیرد.

دولت‌های افغانستان، امریکا و قطر و صلیب سرخ و گروه طالبان در دومین کنفرانس ویدیویی که در ششم حمل انجام شد، توافق کرده بودند که روند رهایی زندانیان فردا دوازدهم حمل آغاز شود.

همچنان قرار بود که گروه طالبان یک هیأت تخنیکی را برای تصدیق زندانیانش پیش از دوازدهم حمل به زندان بگرام بفرستد، اما سفر هیأت این گروه تا کنون بنا بر دلایلی انجام نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *