نوشداروی پس از مرگ؛ گسترش کرونا در هرات و نگرانی از نرسیدن کمک‌های مالی

کرونا در 19 ولایت افغانستان؛ شمار مبتلایان به 273 نفر رسید

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که 34 رویداد تازه مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های کابل، دایکندی، پکتیا، بغلان، قندهار و هرات به ثبت رسیده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه شب گذشته (پنج‌شنبه، 14 حمل) گفته است که در 24 ساعت گذشته 15 نفر در هرات، 14 نفر در کابل، دو نفر در پکتیا، یک نفر در بغلان، یک نفر در قندهار و یک نفر دیگر در دایکندی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آقای مایار همچنان گفته است که در 24 ساعت گذشته دو نفر در ولایت‌های دایکندی و هرات در اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند. فرد فوت شده در دایکندی یک خانم 65 ساله است که مریضی کلیوی داشته و فرد فوت شده در هرات یک مرد 70 ساله با سابقه امراض قلبی است.

با این حال، ویروس کرونا در 19 ولایت افغانستان گسترش یافته و 273 نفر را مبتلا کرده است. هرات و کابل بیشترین افراد مبتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است.

هرات، کابل، سمنگان، فراه، لوگر، کاپیسا، بلخ، زابل، دایکندی، بادغیس، قندهار، غزنی، نیمروز، ننگرهار، سرپل، بدخشان، بغلان، پکتیکا و پکتیا از ولایت‎‌هایی اند که رویدادهای مثبت ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.

از میان 273 نفر، تا کنون 10 نفر در ولایت‌های هرات، دایکندی، سمنگان، کاپیسا، قندهار و نیمروز بهبود یافته‌اند. در کل شش نفر دیگر در ولایت‌های هرات، بلخ و دایکندی در اثر کرونا فوت کرده‌اند.