اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا برای مبارزه با کرونا 117 میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند

اطلاعات روز: اتحادیه اروپا اعلام کرده است که برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا در افغانستان، مبلغ 117 میلیون یورو را به این کشور کمک می‌کند. این کمک برای تقویت سیستم بهداشتی افغانستان، آگاهی‌دهی در مورد کرونا، توجه به مهاجران بازگشتی از ایران و پاکستان و دیگر موارد به مصرف خواهد رسید.

اورزولا فن در لاین، رییس کمیسیون اروپا گفته است: «ویروس کرونا هیچ مرزی نمی‌شناسد. این چالش جهانی به همکاری بین‌المللی قوی نیاز دارد. اتحادیه اروپا برای مبارزه با این ویروس به‌گونه‌ی خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کند. همه می‌دانیم که تنها با همکاری همدیگر می‌توانیم پیشروی کرونا را در سراسر جهان متوقف کنیم.»

در اعلامیه‌ی اتحادیه اروپا که امروز (شنبه، 23 حمل) منتشر شده، آمده است که سیستم بهداشتی افغانستان سال‌هاست که به دلیل جنگ و درگیری‌ها تضعیف شده است و به این دلیل ممکن است کرونا بر افغانستان بیشتر تأثیر بگذارد.

در اعلامیه گفته شده است که اتحادیه اروپا برای تقویت سیستم بهداشتی افغانستان و رسیدگی به مهاجران بازگشتی از ایران و پاکستان مبلغ 117 میلیون یورو کمک می‌کند.

از سویی هم، در این اعلامیه به نقل از پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان آمده است که این اتحادیه به تلاش‌هایش برای حمایت از افغانستان در راستای مبارزه با کرونا ادامه می‌دهد. آقای مایدون گفته است: «مبارزه با کرونا باید تنها نبرد در افغانستان باشد.»

سفیر اتحادیه اروپا از رهبران سیاسی افغانستان خواسته است که برای دست‌یافتن به یک توافق تلاش کنند و از طرف‌های درگیر در جنگ این کشور نیز خواسته است که آتش‌بس فوری بشردوستانه را رعایت کنند.

تا کنون 555 نفر در 27 ولایت افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. هرات با 273 نفر و کابل با 119 نفر بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را دارند. از مجموع 555 نفر، 37 نفر بهبود یافته و 18 نفر دیگرشان جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. کمکها باید زیر نظر اداره اتحادیه اروپا باشد قطعا موأثر است و الا کمکها هدر خواهد رفت حکومت دذدپرور است بهیچ عنوان قابل اعتماد نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *