کرونا در 23 ولایت افغانستان؛ شمار مبتلایان به 337 نفر رسید

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 210 نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای کابل و هرات بررسی شده است که از این میان نتایج 38 نمونه‌ی آن مثبت تشخیص شده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه گفته است که ده نفر در کابل، ده نفر در هرات، هشت نفر در قندهار، سه نفر در پکتیا، دو نفر در بلخ، دو نفر در سمنگان، یک نفر در کاپیسا، یک نفر در تخار و یک نفر دیگر در زابل به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با این حال، ویروس کرونا در 23 ولایت افغانستان گسترش یافته و 337 نفر را مبتلا کرده است. هرات و کابل بیشترین افراد مبتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است.

هرات، کابل، سمنگان، فراه، لوگر، کاپیسا، بلخ، زابل، دایکندی، بادغیس، قندهار، غزنی، نیمروز، ننگرهار، سرپل، بدخشان، بغلان، پکتیکا، پکتیا، قندوز، غور، فاریاب و تخار از ولایت‎‌هایی اند که رویدادهای مثبت ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.

از میان 337 نفر، تا کنون 13 نفر در ولایت‌های هرات، دایکندی، سمنگان، کاپیسا، قندهار، نیمروز، فراه و بادغیس بهبود یافته‌اند. در کل هفت نفر دیگر در ولایت‌های کابل، هرات، بلخ و دایکندی در اثر کرونا فوت کرده‌اند.