امریکا: کمک‌کنندگان جهانی از آجنداهای شخصی رهبران افغان خسته شده‌اند

اطلاعات روز: آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی گفته است در حالی که جهان تحت فشار ویروس کرونا و اثرهای ویران‌گر اقتصادی آن قرار دارد، رهبران افغان اهداف شخصی‌شان را بر رفاه مردم افغانستان ترجیح می‌دهند.

دفتر خانم ویلز امروز (دوشنبه، 18 حمل) در تویتی همچنان نوشته است که در چنین وضعیت، کمک‌کنندگان جهانی از آجنداهای شخصی رهبران افغان خسته و ناامید شده‌اند.

این در حالی است که معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی روز گذشته نیز در تویتی گفته بود که کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان نیازمند مشارکت با یک حکومت همه‌شمول است.

او همچنان نوشته بود در صورتی که یک حکومت همه‌شمول در افغانستان ایجاد نشود، تعامل کشورهای کمک‌کننده با افغانستان نیز نمی‌تواند مثل گذشته باشد.

روز گذشته شماری از چهره‌های سیاسی از جمله حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمدکریم خلیلی و محمدیونس قانونی نیز از اشرف غنی و عبدالله خواستند که روند تقرری مقام‌های حکومت را متوقف و مهلت مذاکره را تمدید کند.

اشرف غنی در پاسخ به این خواست روند تقرری مقام‌ها را برای پنج روز متوقف کرد و عبدالله نیز مهلت مذاکره را تمدید کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنش‌های ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان میان محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله هنوز هم پابرجاست. این تنش‌ها سبب شده است تا امریکا کمک یک میلیارد دالری خود به افغانستان را قطع کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *