مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله

مسعود اندرابی: گشت‌وگذار در شهر کابل فردا متوقف می‌شود

اطلاعات روز: محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که سر از فردا (چهارشنبه، 20 حمل) تمامی رفت‌وآمدها در شهر کابل به‌جز موارد استثنایی متوقف می‌شود.

آقای اندرابی امروز (سه‌شنبه، 19 حمل) در یک پیام ویدیویی گفت که به‌خاطر اجرای این مقررات در جاده‌ها حدود یک هزار و 600 سرباز پولیس و 400 موتر در شهر کابل توظیف می‌شوند.

او اما افزود که فقط کارمندان رسانه‌ها و بخش‌های صحی و مخابرات از این امر مستثنا اند. همچنان به گفته‌ی او، متباقی شهروندان صرفا می‌توانند برای خرید نیازهای اولیه از خانه‌های‌شان بیرون شوند.

سرپرست وزارت امور داخله‌ی کشور در ادامه تأکید کرد که تمامی راه‌های منتهی به ولایت ننگرهار، ولایت‌های شمالی و قرغه‌ی کابل بسته می‌شود. او دلیل این امر را جلوگیری از رفتن مردم در آن‌جاها برای تفریح در روزهای جمعه و پنج‌شنبه خواند.

مسعود اندرابی در بخشی از صحبت‌هایش به نیروهای پولیس دستور داد که مراعات هیچ کسی را نکنند و جلو گشت‌وگذارها را بگیرند.

محدودیت گشت‌وگذار به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از حدود یک‌ونیم هفته‌ی پیش (شنبه، 9 حمل) برای سه هفته‌ی در سطح ولایت کابل به‌خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس وضع و به اجرا گذاشته شد.

وزارت داخله‌ی کشور در حالی بر شدیدترشدن محدودیت گشت‌وگذار در کابل تأکید می‌کند که در این ولایت تاکنون 73 مورد مثبت به ویروس کرونا تشخیص شده است. از این جمله سه نفرشان فوت کرده‌اند.