با «اطلاعات روز لیکس» ناشناس، امن و از هرجا افشاگری کنید

در سال‌های اخیر که روزنامه اطلاعات روز در بخش گزارش‌های تحقیقی فعالیت می‌کند، یکی از نگرانی‌های اصلی منابع اطلاعاتی‌اش محرمیت هویت آنان بوده است. منابعی که اسناد و معلومات را با اطلاعات روز شریک کرده‌اند و یا شریک می‌کنند، همواره با این نگرانی مواجه بوده‌اند که هویت شان محفوظ بماند و محافظت از هویت شان را بارها به اطلاعات روز تذکر داده‌اند.

کارمندان نهادهای دولتی و خصوصی که شاهد نقض قوانین، موجودیت فساد در اداره و اعمال تبعیض از سوی کارفرمایان شان در ادارات خود هستند، در بسیاری موارد نتوانسته‌اند آن‌را گزارش دهند و یا به‌دلیل فاش شدن هویت شان از این مسایل چشم‌پوشی کرده‌اند. ممکن است ترس از دست دادن کار، افشا شدن هویت و یا تهدید شدن آنان را وادار به سکوت کرده باشد.

ارتباط از طریق تلفن، ایمل، واتساپ، تلگرام، سیگنال و دیگر اپلیکشن‌های ارتباطی راه مصون برای افشاگری در مواردی نمی‌تواند باشد و اطلاعات روز نیز نمی‌تواند به منابع خود اطمینان کامل دهد. همچنان فعال‌سازی حساب در این اپلکشن‌ها نیاز به شماره‌ی تلفن دارد که در مواردی باعث شناسایی فرد می‌شود. علاوه بر این کسانی‌که در پی افشاگری بودند، با وصف دریافت اطمینان از سوی اطلاعات روز، بازهم در ارایه اطلاعات و افشاگری از موارد فساد و قانون‌شکنی مردد بودند. اکنون روزنامه اطلاعات روز در ادامه‌ی فعالیت‌های رسانه‌ای خود، برای حفاظت از منابع اطلاعاتی خود و کسانی‌که در پی افشای معلومات هستند، پلتفرم امن و محرم ایجاد کرده است تا همه بدون هراس و نگرانی افشاگری کنند.

«اطلاعات روز لیکس» اولین پلتفورم فعال در افغانستان در مجموعه‌ای «گلوبال لیکس» (Global Leaks) است که به تمام نگرانی‌ها و سوال‌های منابع و افشاگران پاسخ روشن می‌دهد. با استفاده از «اطلاعات روز لیکس» شما می‌توانید به‌گونه‌ی ناشناس و مصون افشاگری کنید. ما در اطلاعات روز اگر سندی را از این طریق دریافت می‌کنیم، هرگز قادر به شناسایی فرستنده‌ی آن نمی‌باشیم. ما نمی‌دانیم فرستنده‌ی معلومات یک کارمند دولتی است، کارمند اطلاعات روز است یا یک مقام برجسته‌ی دولتی.

«اطلاعات روز لیکس» پروژه‌ای است در همکاری با «گلوبل لیکس» که شبکه‌ای برای تقویت افشاگری در سراسر جهان می‌باشد. «اطلاعات روز لیکس» یک نرم‌افزار متن باز (Open Source) امن و رایگان است که برای فراهم‌آوری امکان افشاگری ناشناس ساخته شده است. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد اطلاعات را از کامپیوتر شخصی خود از طریق سیستم ناشناس تور (Tor) افشا کنید. در این سیستم هیچ معلوماتی درباره‌ی ارسال‌کننده وجود نخواهد داشت.

اطلاعات روز با حمایت تخنیکی، امنیتی و فراهم آوری هاست و دومین توسط سه نهاد «Global Leaks، Qurium Media و Hermes Center» ایجاد و تا اپریل 2022 فعال خواهد بود.

آدرس اطلاعات روز لیکس:

https://www.etleaks.com/#/

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *