در پی فروریختن سقف یک خانه در کنر چهار کودک جان باختند

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت کنر تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی فروریختن سقف یک خانه به‌اثر بارندگی‌ها در ولسوالی ناری این ولایت، چهار کودک جان باخته‌اند.

عبدالغنی مصمم، سخن‌گوی والی کنر به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت 7:00 صبح امروز (دوشنبه، 1 ثو) در مرکز ولسوالی نری رخ داده است.

به گفته‌ی او، جان‌باختگان این حادثه همه اعضای یک فامیل بوده‌اند که شامل یک پسر و سه دختر می‌شوند.

آقای مصمم گفت که خانواده‌ی این کودکان در این اواخر از ولایت نورستان به این ولسوالی بی‌جا شده است.

این در حالی است که در یک ماه گذشته (ماه حمل) در نتیجه‌ی وقوع بارندگی‌ها و سرازیرشدن سیلاب‌ها در یک ماه گذشته (ماه حمل) در 15 ولایت به‌شمول کنر در شرق کشور، 52 نفر جان باخته و 31 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

احمدتمیم عظیمی، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث دیروز (یک‌شنبه، 30 حمل) در صحبتی با روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد در نتیجه‌ی لغزش کوه و فروریختن سقف‌خانه‌ها ناشی از بارندگی‌ها، جاری‌شدن سیلاب‌ها و رعدوبرق جان باخته و یا زخمی شده‌اند.

او همچنان گفت که در این مدت در اثر جاری‌شدن سیلاب‌ها و بارندگی‌ها، 598 خانه به‌صورت کلی و سه‌هزار و 78 خانه به‌گونه‌ی قسمی تخریب شده است. همین‌طور پنج‌هزار و 779 جریب زمین و 278 کیلومتر جاده در کشور به‌صورت قسمی و کلی تخریب شده است.

دولت افغانستان برای مقابله با سیلاب‌ها یک میلیارد و 615 میلیون افغانی بودجه در نظر گرفته است. پیشتر تمیم‌احمد عظیمی گفته بود که 615 میلیون افغانی آن تاکنون در اختیار این وزارت قرار نگرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *