شهر ترینکوت، مرکز ارزگان

حملات تهاجمی طالبان بر ترینکوت؛ هفت جنگ‌جوی طالب و چهار سرباز پولیس کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت ارزگان می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان نیمه‌ی شب گذشته بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی خاص ارزگان و حومه‌های شهر ترینکوت، مرکز این ولایت حمله کرده‌اند.

زرگی عبادی، سخن‌گوی والی ارزگان گفت که جنگ‌جویان طالب این حملات‌شان را حوالی ساعت 11:30 دقیقه‌ی شب گذشته انجام داده‌اند.

آقای عبادی گفت که حمله‌ی طالبان در ولسوالی خاص ارزگان بدون تلفات عقب زده شده است. او همچنان گفت که در حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در استقامت «نچین» در شمال و دو استقامت «چینو» و «کوتوال» شهر ترینکوت، به جنگ‌جویان طالب و نیروهای پولیس تلفات وارد شده است.

او افزود که در نتیجه‌ی درگیری میان دو طرف، هفت جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و 14 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، در جریان این درگیری‌ها، چهار سرباز پولیس نیز کشته و پنج سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی والی ارزگان در ادامه افزود که حملات طالبان در استقامت‌های یاشده با رسیدن نیروهای امنیتی کمکی عقب زده شده و در حال حاضر وضعیت تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

گروه طالبان تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

ولایت ارزگان در جنوب کشور یکی از ولایات ناامن به‌حساب می‌آید. جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *