اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری: یک لیتر پترول 35 افغانی و یک کیلو گاز 38 افغانی به فروش می‌رسد

اطلاعات روز: اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان برای مواد نفتی و گاز مایع نرخ تازه تعیین کرده است. براساس نرخ جدید، در بهای مواد نفتی و گاز مایع بیش از 20 درصد کاهش به میان آمده است.

امین بابک، رییس روابط عامه و سخن‌گوی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری امروز (پنج‌شنبه، 4 ثور) به روزنامه اطلاعات روز گفت که براساس نرخ تازه‌ی این اتاق، پس از این یک لیتر پترول 35 افغانی، یک لیتر دیزل 38 افغانی و یک کیلو گاز مایع در بدل 38 افغانی به فروش می‌رسد.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در حالی برای مواد نفتی و گاز مایع نرخ تازه تعیین کرده است که تا دو روز پیش، یک لیتر پترول از 41 تا 45 افغانی، یک لیتر دیزل تا 45 افغانی و یک کیلو گاز مایع تا 50 افغانی به فروش می‌رسید.

اکنون سخن‌گوی این اتاق می‌گوید که نرخ تازه‌تعیین شده از روز گذشته بدینسو مرعی‌الاجرا است و همه فروشندگان مواد نفتی و گاز مایع مکلف‌اند براساس این نرخ عمل کنند.

آقای بابک همچنان گفت که این نرخ به دنبال کاهش بهای مواد نفتی و گاز مایع در کشورهای منطقه به‌ویژه در کشورهای صادرکننده‌ی آن، تعیین شده است. شیوع ویروس کرونا باعث سبب شده است تا بهای مواد نفتی در بازارهای جهان و بازارهای منطقه کاهش یابد.

تا کنون در افغانستان نزدیک به یک‌هزار و 200 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، 166 نفر بهبود یافته و 40 نفر دیگر جان باخته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *