وزارت داخله: قیود گشت‌وگذار در کابل از فردا به‌شکل جدی‌تر تطبیق می‌شود

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که قیود گشت‌وگذار با حفظ استثنائات در کابل از فردا (پنج‌شنبه، 4 ثور) به گونه‌ی جدی‌تر تطبیق می‌شود.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور گفته که این موضوع امروز (چهارشنبه، 3 ثور) در یک نشست مشترک فرماندهی قوت‌های مشترک کابل، آمرین حوزه‌های پولیس این ولایت و وزارت داخله به‌رهبری عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی این وزارت فیصله شده است.

آقای آرین افزوده است که مطابق این فیصله، تطبیق قیودات در کابل سر از ساعت 5:00 صبح فردا به شکل سراسری و جدی‌تر آغاز می‌شود.

همچنان به گفته‌ی او، تمامی دروازه‌های کابل به شکل جدی زیر کنترل و نظارت قرار می‌گیرد و از هر نوع رفت‌وآمد نیز جلوگیری خواهد شد.

براساس این فیصله‌ی وزارت داخله، تمامی اده‌های ترانسپورتی نیز از فردا در تمام نقاط شهر کابل مسدود می‌شود.

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که در این نشست در مورد بهبود وضعیت معیشتی پولیس و توزیع بسته‌های صحی به آنان نیز بحث شده است. او افزوده است که به‌خاطر این موضوع، هدایات لازم به مسئولان مربوطه داده شده است.

قیود گشت‌وگذار به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از حدود سه هفته‌ی پیش (شنبه، 9 حمل) بدینسو در سطح ولایت کابل به‌خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس به اجرا گذاشته شده است.

وزارت داخله‌ی کشور در حالی از تطبیق جدی‌تر قیود گشت‌وگذار در کابل خبر می‌دهد که در این ولایت، 413 مورد مثبت به ویروس کرونا تشخیص شده است. از این میان، 14 نفر جان باخته و 45 نفر دیگر بهبود یافته‌اند.