قیمت تخم مرغ به شش افغانی کاهش یافت

اطلاعات روز: وزارت زارعت، آبیاری و مالداری کشور از کاهش در قیمت تخم مرغ خبر داده و گفته است که در حال حاضر یک عدد تخم مرغ در بازارهای کابل به شش افغانی به فروش می‌رسد.

اکبر رستمی، سخن‌گوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز (پنج‌شنبه، 4 ثور) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این وزارت روز سه‌شنبه هفته‌ی جاری نشستی را به‌منظور کاهش قیمت تخم مرغ با مسئولان اتاق زراعت و مالداری، اتحادیه‌ی مرغ‌داران و تولیدکنندگان بزرگ و تاجران واردکننده‌ی این محصول برگزار کرد.

آقای رستمی همچنان گفت که در این نشست در مورد واردات تخم مرغ باکیفیت از سه بندر به‌صورت محدود صحبت شد تا مشکلات شهروندان حل شود.

به گفته‌ی او، تاجران و تولیدکنندگان «احتکارگر» با دانستن این‌که با واردات تخم مرغ، کنترل نرخ‌ها از دست‌شان بیرون می‌شود، تخم مرغ‌هایی را که به‌صورت «محتکرانه» ذخیره کرده بودند تا به بهای بلند بفروشند، اکنون آن‌را به بازار عرضه کرده‌اند که باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شده است.

سخن‌گوی وزارت زراعت توضیح داد که «امروز کاهش نرخ تخم مرغ از ۱۲ افغانی به شش افغانی و حضور فراوان این محصول در بازار نشان داد که تصمیم واردات محدود باعث شده است که محتکران محصولات ذخیره‌ی‌شان را بیرون بکشند و قیمت‌ها کاهش یابد».

در همین حال، آقای رستمی می‌گوید که وزارت زراعت در تلاش است که بهای تخم مرغ را تا پنج افغانی در بازارهای کابل کاهش دهد.

این در حالی است که تا پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، یک عدد تخم مرغ در بازارها در بدل پنج افغانی به فروش می‌رسید. به دنبال شیوع کرونا، بهای این محصول به 12 افغانی افزایش یافت. وزارت زراعت می‌گوید که «احتکارگران» در افزایش بهای تخم مرغ نقش داشته‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. این یک دروغ محض است نه بهای تخم و گوشت مرغ پایین آمده و نه تاجران احتکار گر از کار خود دست کشیده اند با در یافت این شما لطف نموده تحقیق نمایید و احتکار گران را پیدا و رسوا نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *