نخستین محموله پنج هزار تُنی گندم کمکی هند به هرات رسید

اطلاعات روز- هرات: مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند که نخستین محموله پنج‌هزار تُنی گندم کمک هند به این ولایت رسیده است.

مونسه‌ حسن‌زاده، معاون والی هرات امروز (پنج‌شنبه، 4 ثور) به روزنامه اطلاعات روز گفت که قرار است تا یک ماه دیگر 7.5 هزار تُن دیگر گندم کمکی هند از طریق بندر چابهار در سیلوی هرات ذخیره شود.

خانم حسن‌زاده افزود که محموله گندم کمکی هند برای افراد نیازمند در سطح هرات توزیع خواهد شد. به گفته‌ی او، گندم‌های کمکی هند از طریق هرات به ولایت‌های غربی دیگر نیز فرستاده خواهد شد.

در همین حال، بشیراحمد احمدی، معاون ریاست زراعت هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که سیلوی هرات قادر به ذخیره گندم است و به هیچ عنوان گندم در این سیلو فاسد نمی‌شود.

هند به افغانستان وعده‌ی کمک 75 هزار تُن گندم را داده است. از این میان، بیش از پنج‌هزار تُن آن وارد افغانستان شده و قرار است در کمتر از دو هفته‌ی دیگر، ده‌هزار تُن گندم از هند به مقصد افغانستان بارگیری شود. همچنان 75 هزار تُن گندم قرار است در جریان سه ماه از طریق بندر چابهار به افغانستان برسد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در هرات، شمار افراد نیازمند در این ولایت به میزان چشم‌گیری افزایش یافته است. افراد فقیر حکومت را در راستای عدم کمک‌رسانی به آنان به بی‌پروایی متهم می‌کنند.

هم اکنون شمار زیادی از دکان‌ها در سطح شهر هرات به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *