طالبان در ۲۴ ساعت گذشته ۴ غیرنظامی را در فاریاب کشته و ۱۰ غیرنظامی دیگر را زخمی کرده‌اند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که در بیست‌وچهار ساعت گذشته چهار غیرنظامی در رویدادهای جداگانه از سوی طالبان در این ولایت کشته و ده غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

عبدالکریم یورش، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب امروز (شنبه، ۶ ثور) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در نتیجه‌ی پرتاپ مرمی هاوان و راکت‌پراکنی جنگ‌جویان گروه طالبان در روستای «کوهی» ولسوالی قیصار، دو غیرنظامی کشته و نُه غیرنظامی دیگر به‌شمول زنان و کودکان زخمی شده‌اند.

آقای یورش همچنان گفت که یک مرد هفتادساله‌ی دیگر در روستای «صوفی قلعه»ی ولسوالی قیصار هدف تک‌تیرانداز گروه طالبان قرار گرفته و کشته شده است.

به گفته‌ی او، در نتیجه‌ی انفجار یک حلقه ماین جاسازی‌شده‌ی طالبان در ولسوالی المار این ولایت نیز یک کودک جان باخته و یک کودک دیگر زخمی شده است.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب همچنان گفت که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر روستای «کوهی» ولسوالی قیصار این ولایت، ۱۵ جنگ‌جوی این گروه کشته و دو جنگ‌جوی دیگر زخمی شده‌اند. به گفته‌ی یورش، یک جنگ‌جوی طالب نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت فاریاب در شمال افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن کشور به حساب می‌آید. جنگ‌جویان گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت حضور و فعالیت تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *