وزارت داخله: در یک سال گذشته 23 قاچاق‌بر بزرگ مواد مخدر بازداشت شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که در جریان سال گذشته‌ی خورشیدی (1398)، بیش از 200 نفر به‌شمول 23 تن از قاچاق‌بران بزرگ در پیوند به قضایای مواد مخدر بازداشت شده‌اند.

سیدنجیب‌الله احمدی، رییس سروی معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله امروز (یک‌شنبه، 7 ثور) هنگام ارایه‌ی گزارش از چگونگی مبارزه با مواد مخدر در یک سال اخیر، همچنان گفته است که در میان بازداشت‌شدگان، 68 نفر از موظفین عامه، 96 خانم، نُه کودک و هشت شهروند خارجی نیز شاملند.

محمدهاشم اورتاق، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله نیز هنگام ارایه‌ی این گزارش، نام‌های ده قاچاق‌بر دیگر مواد مخدر را که زیر پیگرد پولیس قرار دارند، با رسانه‌ها شریک کرده است. او از مردم خواسته است که در راستای شناسایی این افراد پولیس را همکاری کنند.

محمدهاشم اورتاق، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله

از سویی هم، آقای احمدی گفته است که پولیس مبارزه با مواد مخدر در جریان سال گذشته‌ی خورشیدی نزدیک به یک‌هزار و 170 تُن مواد مخدر را کشف و ظبط کرده است.

به گفته‌ی او، این رقم در مقایسه به سال‌های گذشته نُه برابر افزایش را نشان می‌دهد. او همچنان تأکید کرده است که در یک سال گذشته 96 لابراتوار مواد مخدر در سراسر کشور تخریب و از بین برده شده است.

براساس معلومات وزارت داخله، در یک سال گذشته نزدیک به میلیون دالر پول نقد، 604 عراده وسایط نقلیه، 455 میل اسلحه مختلف‌النوع، یک‌هزار و 293 سیت مبایل، 14 پایه مخابره و دو پایه ماشین تولید تابلیت‌های نشه‌آور مربوط به قاچاق‌بران مواد مخدر نیز به‌دست نیروهای پولیس افتاده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *