یک هیأت از کابل برای بررسی ادعای «تجاوز جنسی توسط پولیس» به جاغوری رفت

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که یک هیأت برای بررسی ادعای تجاوز جنسی دو سرباز پولیس به دو زن، به ولسوالی جاغوری ولایت غزنی اعزام شده است.

در اعلامیه‌ی این اداره آمده است که این هیأت به رهبری شورای امنیت و با عضویت رییس دادستانی مبارزه با جرایم عسکری، نمایندگان اداره ارگان‌های محلی، ریاست عمومی امنیت ملی و ریاست مبارزه با جرایم سنگین امروز (سه‌شنبه، 9 ثور) به جاغوری رسیده است.

پیشتر ادعا شده بود که محافظ فرمانده پولیس و محافظ آمر جنایی فرماندهی پولیس ولسوالی جاغوری بر دو زن شوهردار در این ولسوالی تجاوز جنسی کرده‌اند.

به دنبال این ادعا، شماری از ساکنان جاغوری یک‌شنبه شب و روز گذشته دست به تظاهرات زدند. معترضان مدعی بودند که دو سرباز پولیس را که به تجاوز جنسی متهم اند، به فرماندهی پولیس جاغوری تحویل داده‌اند، اما آنان ناپدید شده‌اند.

روز گذشته همچنان منابع محلی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که تظاهرات مردم با خشونت نیروهای امنیتی سرکوب شده است. به گفته‌ی این منابع، در نتیجه‌ی درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان، یک نفر کشته و هشت نفر زخمی شده‌اند.

وزارت داخله اعلام کرد که فرمانده پولیس و آمر جنایی ولسوالی جاغوری از وظایف‌شان برکنار و برای تحقیقات بیشتر به کابل خواسته شده‌اند. وظیفه‌ی خان‌علی رادمند، ولسوال جاغوری نیز به حالت تعلیق درآمده است.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام کرده است که محمدامان احسانی، مدیر اجراییه ولسوالی جاغوری الی روشن‌شدن موضوع به‌حیث سرپرست ولسوالی، عاشق حسین به‌حیث سرپرست فرماندهی پولیس و محمدتقی به‌حیث سرپرست مدیریت جنایی فرماندهی پولیس ولسوالی جاغوری گماشته شده‌اند.

از سویی هم، دفتر شورای امنیت ملی در اعلامیه‌اش گفته است که هیأت توظیف شده رویداد ولسوالی جاغوری و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان در این ولسوالی را به‌صورت «دقیق و همه‌جانبه» بررسی می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *