اجساد پنج شهروند افغان که در مرز با ایران در آب غرق شده بودند، به هرات منتقل شدند

اطلاعات روز: مسئولان در شفاخانه‌ی حوزوی ولایت هرات می‌گویند که اجساد پنج شهروند افغانستان که در مرز با ایران در آب غرق شده بودند، به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه‌ی حوزوی هرات امروز (شنبه، ۱۳ ثور) به روزنامه اطلاعات روز گفت که اجساد این افراد برای تحقیقات بیشتر به سردخانه‌ی این شفاخانه منتقل شده‌اند.

شاه ولی، باشنده‌ی ولسوالی دولتیار ولایت فاریاب  و یک تن از شاهدان عینی به روزنامه اطلاعات روز گفت که با ۵۶ نفر دیگر به‌گونه‌ی قاچاقی از منطقه‌ی «دهنه ذوالفقار» وارد خاک ایران شده بودند، اما توسط مرزبانان ایرانی بازداشت شدند.

شاه ولی همچنان ادعا می‌کند که مرزبانان ایرانی آنان را با تهدید شلیک مرمی تفنگ مجبور کردند که خود را در آب بیندازند. به گفته‌ی او، ۲۳ نفر پس از انداختن در آب، غرق و یا ناپدید شده‌اند.

در همین حال، غلام یحیی، یک تن از باشندگان هرات به اطلاعات روز می‌گوید که برادر و پسر عمه‌اش در آب غرق شده‌اند. او از اقدام حکومت ایران مبنی بر مجبورکردن افراد برای انداختن در آب انتقاد کرده و از حکومت می‌خواهد که این موضوع را بررسی کند.

در همین حال، جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که ادعای شهروندان مبنی بر غرق شدن شماری از افراد در آب به‌گونه‌ی همه‌جانبه از طریق مجراهای دیپلماتیک بررسی خواهد شد.

کنسولگری ایران در هرات تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده است.

همه‌ساله شماری از شهروندان افغانستان به‌گونه‌ی قاچاقی وارد ایران می‌شوند که در مواردی نیز شماری از این افراد بنا بر دلایل مختلف از سوی مرزبانان ایرانی کشته می‌شوند. فقر و بیکاری دو دلیل عمده مهاجرت به ایران‌ گفته می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *