طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله

وزارت داخله: از ماه حوت سال گذشته تا کنون نزدیک به 400 غیرنظامی از سوی طالبان کشته شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که از ماه حوت سال گذشته‌ی خورشیدی تا کنون نزدیک به 400 غیرنظامی توسط جنگ‌جویان گروه طالبان در نقاط مختلف کشور کشته و نزدیک به 600 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی این وزارت امروز (شنبه، 13 ثور) در یک نشست خبری گفت که در این مدت 387 غیرنظامی در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای، ماین‌های مقناطیسی و رویدادهای مختلف دیگر از سوی طالبان کشته شده‌اند. همچنان از ماه حوت سال گذشته تا کنون، 200 غیرنظامی از سوی طالبان به گروگان گرفته شده‌اند.

آقای آرین همچنان گفت که در این مدت، 590 غیرنظامی دیگر در رویدادهایی مختلف که طالبان عامل آن بوده‌اند، زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، طالبان در روزها و هفته‌های اخیر خشونت‌ها را افزایش داده‌اند که از غیرنظامیان نیز قربانی گرفته است.

سخن‌گوی وزارت داخله در این نشست خبری همچنان گفت که در مدت زمان یاشده بیش از 200 حلقه ماین کنار جاده‌ای و ماین‌های مقناطیسی طالبان منفجر شده است. به گفته‌ی آقای آرین، در میان قربانیان این رویدادها، زنان، کودکان و مردان با کتگوری‌های مختلف سنی شاملند.

از سوی هم، سخن‌گوی وزارت داخله گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی در چارچوب «دفاع فعال» از خود دفاع کرده‌اند که در نتیجه در حدود یک‌هزار 400 جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند.

آقای آرین افزود که در جریان درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب، به نیروهای امنیتی نیز تلفاتی وارد شده، اما آمار تلفات نیروهای امنیتی به مراتب کم‌تر از طالبان بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *