طالبان 17 زندانی دولت افغانستان را در بادغیس آزاد کردند

اطلاعات روز- هرات: منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند که گروه طالبان به‌تازگی 17 زندانی دولتی را در غرب کشور آزاد کرده‌اند.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات امروز (جمعه، 19 ثور) به روزنامه اطلاعات روز گفت که افراد رهاشده توسط طالبان شامل نیروهای ارتش، پولیس و امنیت ملی می‌شوند.

او افزود که این افراد پس از رهایی از زندان طالبان، شب گذشته با سید عبدالوحید قتالی، والی هرات دیدار کرده‌اند.

آقای فرهاد اما جزئیاتی بیشتری در این مورد ارایه نکرد.

در همین حال یک منبع معتبر که نخواست نامش ذکر شود، گفت که گروه طالبان این تعداد زندانی را به اداره‌ی محلی هرات تسلیم داده است.

 عبدالغنی نوری، ولسوال گلران هرات هم به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان این 17 نیروی دولتی را از زندان‌هایش در ولایت بادغیس آزاد کرده‌اند. به گفته‌ی او، این افراد از طریق ولسوالی گلران به هرات منتقل شده‌اند.

این هشتمین مرحله از رهایی زندانیان دولت افغانستان توسط طالبان می‌باشد. تاکنون این گروه 143 زندانی دولت افغانستان را در ولایت‌های قندهار، لغمان، قندوز و بادغیس آزاد کرده‌اند.

دولت افغانستان نیز تاکنون در 11 مرحله، به تعداد 933 زندانی طالبان را آزاد کرده است.

این زندانیان براساس فرمان محمداشرف غنی و بادرنظرداشت سن، وضعیت صحی و مدت حبس باقی‌مانده‌ی‌شان آزاد شده‌اند.

رهایی زندانیان طالبان و دولت افغانستان در توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان که در دهم حوت سال گذشته در قطر امضا شد، مطرح شده بود. قرار بود پنج‌هزار زندانی طالب در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان پیش از بیستم حوت آزاد شوند، اما این روند بنابر دلایلی تا کنون تکمیل نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *