غرق کردن کارجویان افغان در آب؛ طهماسی از وقوع رویداد مشابه دیگر خبر داد

اطلاعات روز – هرات: حمید طهماسی، رییس هیأت حقیقت‌یاب حکومت می‌گوید که رویداد مشابه با غرق‌شدن کارجویان افغان در رودخانه هریرود اتفاق افتاده است.

آقای طهماسی امروز (چهارشنبه، ۲۴ ثور) در یک نشست خبری در هرات گفت که یک گروه شش نفری از کارجویان دیگر افغان نیز از طریق رودخانه هریرود ردومرز شده‌اند و تحقیقات از دو تن این کارجویان در مورد چگونگی رد ومرز شدن‌شان از ایران جریان دارد.

او افزود که از گروه ۴۶ نفری کارجویان افغان که به گونه‌ی قاچاقی وارد ایران شده بودند، ۱۱ جسد کارجویان و چهار جسد قاچاقبران انسان مفقود هستند.

به گفته‌ی او، دو جسد تازه از کارجویان افغان که یکی از آنان کمتر از ۱۴ سال سن دارد، در محل رویداد کشف شده است. با این وجود، شمار اجساد کشف شده به ۱۲ تن رسیده است.

رییس هیأت حقیقت‌یاب حکومت می‌گوید که هیأت افغانستان با هیأت ایرانی عصر امروز در نقطه صفری مرز اسلام‌قلعه در مورد چگونگی غرق‌شدن کارجویان افغان باهم دیدار می‌کنند.

او طهماسی علاوه کرد که پس از انجام تحقیقات مقدماتی، محل  وقوع رویداد بررسی می‌شود. به گفته‌ی او، اسناد  و مدارک مبنی بر وقوع این رویداد در اختیار دارند.

این در حالی است که کارجویان افغان مدعی هستند که روز جمعه، ۱۲ ثور مرزبانان ایرانی ده‌ها تن از آنان را مجبور کرده‌اند که در رودخانه هریرود خودشان را پرتاب کنند. در ابتدا گزارش شده بود که از مجموع ۵۷ نفر، بیش از ۲۰ نفرشان در آب غرق و یا ناپدید شده‌اند.، اما بعدا تعداد این افراد ۴۶ نفر اعلام شد.

این رویداد با واکنش تند شهروندان کشور مواجه شده است. باشندگان کابل در مقابل سفارت و باشندگان هرات در مقابل کنسولگری ایران دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *