فعالیت طبی داکتران بدون مرز در شفاخانه‌ی صدبستر برچی به حالت تعلیق درآمد

اطلاعات روز: به‌دنبال حمله‌ی خونین دو روز پیش بر شفاخانه‌ی «ملی صدبستر دشت برچی» سازمان داکتران بدون مرز (MSF) اعلام کرده است که فعالیت طبی این سازمان در این شفاخانه به حالت تعلیق درآمده است.

در اعلامیه‌ی داکتران بدون مرز که دیروز (چهارشنبه، 24 ثور) منتشر شده، آمده است: «در حال حاضر فعالیت‌های طبی ما (داکتران بدون مرز) در شفاخانه‌ی ولادی دشت برچی به حالت تعلیق درآمده، اما مسدود نشده است.»

داکتران بدون مرز با محکومیت حمله بر این شفاخانه گفته‌اند که تیم‌های صحی‌اش با وصف سردرگمی‌های زیاد هرگونه تلاش‌شان را انجام داده‌اند تا برای بیماران، زخمیان و سایر آسیب‌دیدگان در این حمله مراقبت‌های لازم را ارایه کنند.

این سازمان افزوده که حین درگیری‌ها میان مهاجمان و نیروهای دولتی در این شفاخانه یک کودک متولد شد. هم‌اکنون وضعیت صحی این کودک و مادرش خوب توصیف شده است.

دو روز پیش (سه‌شنبه، 23 ثور) سه مهاجم مسلح بر شفاخانه‌ی ملی صدبستر دشت برچی حمله کردند. این حمله پس از حدود چهارونیم ساعت با ازپادرآمدن مهاجمان پایان یافت.

وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که در این حمله، 24 نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسئولیت این رویداد را تاکنون شخص و یا گروهی بر عهده نگرفته است. اما گروه طالبان در اعلامیه‌ای دست‌داشتن جنگ‌جویانش در این حمله را رد کرده بود.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری اما دیروز گفت که گروه طالبان با انکار از دست‌داشتن در این حمله نمی‌تواند خود را برائت دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *