راس ویلسن، سفیر امریکا در کابل

سرپرست سفارت امریکا در کابل خواهان پایان خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوهای صلح شد

اطلاعات روز: راس ویلسن، سرپرست سفارت امریکا در کابل ضمن محکوم کردن حملات اخیر طالبان در غزنی و زابل، همچنان خواهان پایان دادن به خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوهای صلح در این کشور شده است.

آقای ویلسن امروز (سه‌شنبه، 30 ثور) در تویتی نوشته است که مردم افغانستان شایسته‌ی زندگی آرام، صلح‌آمیز و عاری از خشونت هستند.

ویلسن نوشته است که حملات غزنی و زابل را که باعث کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و مقام‌های امنیتی شد، محکوم می‌کند و در این ماه مقدس، خواهان پایان دادن به خشونت‌ها و آغاز فوری مذاکرات صلح است.

این در حالی است که حملات طالبان اخیرا در ولایات مختلف افزایش یافته و از غیرنظامیان و منسوبین امنیتی افغان قربانی گرفته است.

در هفته‌های اخیر چندین حمله‌ی مرگ‌بار تروریستی در ولایت‌های کابل، ننگرهار، لغمان، پکتیا، غزنی، زابل، هلمند، قندوز و تخار صورت گرفته است.

اخیرا، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز از افزایش تلفات غیرنظامیان در عملیات‌های طالبان و نیروهای امنیتی ابراز نگرانی کرده و خواستار آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شده است.

در کنار این، نمایندگان ایران، پاکستان، چین و روسیه نیز از طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته‌اند که مذاکرات بین‌الافغانی را هرچه زودتر آغاز کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *