رویترز: امریکا کمک یک میلیارد دالری‌اش به افغانستان را قطع نکرده است

اطلاعات روز: خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش کرده است که ایالات متحده‌ی امریکا کمک‌اش به افغانستان را قطع نکرده است. این مقدار کمک امریکا به افغانستان قرار بود به دلیل تنش‌های سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله قطع شود.

منابع آگاه امریکایی به رویترز گفته‌اند که وزارت دفاع امریکا تمایلی برای قطع کمک یک میلیارد دالری به افغانستان نشان نداده است. به گفته‌ی این منابع، قرار بود این کمک از بودجه‌ی نیروهای امنیتی افغانستان کاسته شود، اما وزیر دفاع امریکا در این باره کارشیوه‌ای پیشنهاد نکرده است.

خبرگزاری رویترز در این گزارش در مورد دلیل اصلی قطع نشدن کمک یک میلیارد دالری امریکا به افغانستان چیزی نگفته است. در گزارش رویترز دیدگاه وزارت خارجه‌ی امریکا نیز نیامده است.

مایک پمپئو،‌ وزیر خارجه‌ی امریکا در چهارم حمل برای میان‌جی‌گری میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله به کابل آمد، اما تلاش‌های او در این راستا ناکام شد.

ساعاتی پس از سفر پمپئو به کابل،‌ وزارت خارجه‌ی امریکا اعلام کرد که به دلیل ادامه‌ی اختلاف میان محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر پست ریاست‌جمهوری افغانستان، امریکا تصمیم گرفته است که یک میلیارد دالر از کمک‌هایش به کابل را قطع کند.

وزارت خارجه‌ی امریکا در این اعلامیه، ضمن انتقاد تند از اختلافات موجود سیاسی در افغانستان، گفته بود که این اختلافات «رابطه‌ی مستقیم با امنیت ملی امریکا» دارد و کمک یک میلیارد دالری نیز به همین خاطر قطع می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *