طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله

وزارت داخله: پس از هفته‌ی کاهش خشونت، 523 غیرنظامی توسط طالبان کشته شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که پس از پایان «هفته‌ی کاهش خشونت»، یک‌هزار و 667 غیرنظامی در نتیجه‌ی حملات گروه طالبان کشته و یا زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله که امروز (شنبه، 3 جوزا) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که از مجموع این تعداد غیرنظامیان، 523 نفر آنان کشته و یک‌هزار و 144 نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

آقای آرین افزود که این افراد در نتیجه‌ی حملات انتحاری و انفجاری ناشی از جاسازی ماین‌های کنارجاده‌ای و مقناطیسی پس از پایان هفته‌ی کاهش خشونت کشته و یا زخمی شده‌اند. در جمع آنان، زنان، کودکان و بزرگسالان نیز شاملند.

طرح یک هفته‌ای کاهش خشونت سه ماه پیش(سوم حوت) میان طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان به‌عنوان پیش‌شرطی برای امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان آغاز شد و در تاریخ 9 حوت نیز پایان یافت.

وزارت داخله در حالی از کشته و زخمی‌شدن یک‌هزار و 667 غیرنظامی در نتیجه حملات طالبان در ظرف سه ماه گذشته خبر می‌دهد که دفتر شورای امنیت ملی نیز امروز اعلام کرد که در جریان ماه رمضان، 146 غیرنظامی توسط طالبان کشته و 430 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

حمله‌ی طالبان بر 110 تأسیسات عامه

سخن‌گوی وزارت داخله همچنان در نشست خبری امروز خود گفت که جنگ‌جویان طالبان در جریان شش ماه گذشته بر 110 تأسیسات عامه در 14 ولایت کشور حمله‌ی «تخریب‌کارانه» انجام داده‌اند.

او توضیح داد که پروژه‌های تخریب‌شده در نتیجه‌ی این حملات، شامل 41 باب مکتب، شش باب شفاخانه، 40 پایه پل و پل‌چک، 15 پایه‌ی برق، پنج پایه‌ی آنتن شبکه‌های مخابراتی و چندین باب مسجد می‌شود.

براساس آماری که وزارت داخله اعلام کرد، بیشترین آسیب بر تأسیسات عامه در حملات طالبان در ولایت قندوز وارد شده است. طارق آرین گفت که در نتیجه‌ی حملات طالبان تنها در ولایت قندوز، تعمیر 30 باب مکتب و 25 پایه پل تخریب شده است.

آقای آرین افزود که این گروه علاوه بر تخریب این موارد، سرک‌ها را نیز تخریب کرده‌اند.

او حملات گروه طالبان بر غیرنظامیان و تأسیسات عامه را «جنایت» و مایه‌ی «تأسف» خوانده، گفت: «طالبان قطعا با این چنین اعمال خود پاسخ سنگینی، از طرف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان می‌گیرند.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *