بازداشت یک قاضی در سمنگان به اتهام تجاوز مکرر بر دختراندرش

اطلاعات روز، سمنگان: یک دختر 18 ساله در ولایت سمنگان توسط پدر اندرش به نام قاضی تورگل، رییس سابق دادگاه این ولایت بارها مورد تجاوز مکرر قرار گرفته و هم اکنون از او باردار است.

منیر رحیمی، سخن‌گوی پولیس ولایت سمنگان با تایید این خبر می‌گوید که اکنون این قاضی بازداشت شده و موضوع جهت بررسی بیشتر در حال تحقیق قرار دارد.

 این دختر که حدیثه نام دارد، می‌گوید که نزدیک 15 سال پیش پس از مرگ پدرش مادر وی با این شخص ازدواج کرده و او نیز همراه با مادرش در خانه ناپدری‌اش زندگی می‌کرد.

به گفته‌ی حدیثه، هنگامی‌که وی به سن بلوغ رسیده بود، بارها از سوی پدراندرش مورد تجاوز قرار گرفته و هر قدر که به بزرگان فامیل و مقامات حکومتی شکایت کرده است، کسی به سخنان وی گوش نکرده است.

 عزیزه، مادر این دختر پس از آگاهی از این موضوع  به فرماندهی پولیس سمنگان شکایت نموده است. پولیس سمنگان با همکاری پولیس بغلان قاضی تورگل را بازداشت نمودند.

محمد هاشم سروی، وکیل شورای ولایتی سمنگان نیز با تایید این واقعه می‌گوید :«شخصی به نام قاضی تورگل که قبلاً رییس محکمه ولایت سمنگان بوده، دختر اندرش را به ولایت بامیان برده و در آن‌جا به زور بر وی تجاوزجنسی نموده است.»وی همچنان افزود که حدیثه از منزل قاضی تورگل فرار کرده و به فرماندهی پولیس سمنگان علیه او شکایت کرده است.

قاری صدرالدین، قریه‌دار روستای رباطک با تایید این خبر می‌گوید که قاضی تورگل این عمل زشت و ناروا را بر دختر 13 ساله‌ای به نام حدیثه به زور انجام داده است.

درهمین حال محمد ناصر، مدیر جنایی فرماندهی پولیس سمنگان نیز گفت: «فردی به نام قاضی تورگل که بر دختراندرش عمل تجاوز را انجام داده است، ازسوی پولیس بازداشت شده است.» به گفته ایشان، در تحقیقات اولیه ثابت شده که تورگل بر دختر اندرش حدیثه عمل تجاوز را انجام داده است.

مسئولان کمیسیون طبی شفاخانه ولایتی سمنگان نیز رویداد تجاوز را تایید کردند. به گفته‌ی آن‌ها، در حال حاضر این دختر که 18 ساله شده یک کودک سه ساله دارد و کودک دومی نیز در راه است.

جمشید یازنه (شوهرخواهر) حدیثه گفته است که: «قاضی تورگل 5 سال پیش با مادرزن من ازدواج کرد و او مادرزنم را همراه دخترش با وعده‌های فریبنده‌ که برای آنان زندگی خوب و راحتی را مهیا می‎کند، به ولایت بامیان برده است و در روستای کمج ولایت بامیان به زور و تهدید بر دختراندرش تجاوز می‌کند.»اعضای خانواده این دختر از دولت می‌خواهند تا تورگل را به اشد مجازات محکوم نمایند تا عدالت به‌صورت واقعی در حق وی اجرا شود.

هر چند در سال‎های اخیر به برکت وجود رسانه‎های آزاد چندین مورد عمل تجاوز بر محارم در برخی از نقاط کشور، از جمله در ولایت جوزجان، بغلان و کابل رسانه‌ای گردیده بود، اما این اولین بار است که یک مقام بلند پایه دستگاه قضایی کشور به چنین عمل ننگینی متهم می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *